Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:01:59 GMT

برداشت جو از مزارع شهرستان ری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۰۷۲۹

برداشت جو از مزارع شهرستان ری آغاز شد

شهرری ـ ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: برداشت جو از هشت هزار هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به کشت آبی جو اظهار داشت: با توجه به باران های خوب بهاری پیش بینی می شود میزان عملکرد کشاورزان با افزایش 10 تا 15 درصد همراه باشد.
وی تصریح کرد: میزان تولید جو شهرستان ری سال گذشته در حدود 35 هزار تن بود و هر هکتار به طور میانگین در حدود چهار هزار و 500 کیلوگرم میزان عملکرد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی با بیان اینکه بیشترین میزان کشت جو در بخش حسن آباد فشافویه انجام شده است، افزود: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از عواملی هستند که باعث افزایش تولید نسبت به سال گذشته می شود.
وی قیمت تضمینی خرید هرکیلوگرم محصول جو در سال جاری را 11 هزار و 639 ریال اعلام کرد و گفت: قیمت محصول جو در بازار آزاد بالاتر از قیمت مصوب دولت است و کشاورزان به احتمال زیاد در بازار آزاد محصولاتشان را به فروش برسانند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آغاز برداشت جو شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها