Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري ـ ايرنا ـ مدير آب و فاضلاب روستايي شهرستان ري گفت: 14 کيلومتر خط انتقال آب روستايي و شبکه توزيع از ابتداي سال گذشته تاکنون در اين شهرستان بازسازي شد.

علي اکبر هراتي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: آبرساني به روستاهاي اين شهرستان بدليل گستردگي حوزه جغرافيايي بخش روستايي نيازمند ايجاد خطوط انتقال جديد و همچنين نوسازي شبکه توزيع آب به صورت مداوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: 2 کيلومتر خطوط انتقال آب از مجتمع شهيد تهراني به روستاهاي بخش مرکزي انجام شد و 12 کيلومتر لوله نيز از شبکه توزيع در روستاهاي چهل قز، جاده نظامي، دورسون آباد، امين آباد و قاسم آباد تعويض و بازسازي شد.
هراتي در ادامه از تعويض 500 دستگاه کنتور در روستاهاي ري نيز خبر داد و گفت: تعويض کنتور در ساير روستاها نيز در حال بررسي است.
وي يادآور شد: 2 باب مخزن آب روستايي در روستاهاي گلحصار با ظرفيت يکهزار متر مکعب و روستاي گل تپه کبير با ظرفيت 150 متر مکعب از سال گذشته تاکنون احداث شده و سه دستگاه سيستم الکتروليز نمک طعام جهت گندزاديي و کنترل کيفيت آب آشاميدني نيز نصب شده است.
وي با بيان اينکه روستاهاي شهرستان ري از طريق پنج مجتمع آبرساني شهيد تهراني، شهيد ايوبي، شهيد خليل آبادي، امام خميني (ره)، فشافويه و تعدادي هم به صورت تک روستايي تامين آب مي شود، گفت: اداره آب و فاضلاب روستايي شهرستان ري با 50 حلقه چاه و 750 کيلومتر خط انتقال آب و شبکه توزيع به روستاييان اين شهرستان خدمات رساني مي کند.
هراتي با بيان اينکه 58 روستا و شهرک با جمعيتي حدود 250 هزار نفر در قالب 30 هزار مشترک خانگي و تجاري زير پوشش خدمات آبفاي روستايي اين شهرستان است، افزود: پراکندگي روستاها و فرسودگي بافت خطوط انتقال آب، خدمت رساني را مشکل کرده است.
شهرستان ري (به مرکزيت شهرري) با جمعيتي در حدود يک ميليون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
3218/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده

فرماندار جیرفت گفت: طرح انتقال آب ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف ۲ سال آینده آب خام به جیرفت خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از فرمانداری جیرفت، احمد بلندنظر در بازدید از محل اجرای خط انتقال پروژه آب‌رسانی از سد هلیل به شهرهای جیرفت و عنبرآباد اظهار کرد: این طرح در حال حاضر ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه میزان تأمین آب شرب برای شهرهای جیرفت و عنبرآباد در سال ۲۹.۱ میلیون متر مکعب خواهد بود، افزود: خط انتقال جیرفت ۳۲ کیلومتر لوله فولادی ۱۰۰۰ میلی‌متر و خط انتقال عنبرآباد ۳۸ کیلومتر لوله چدن داکتیل ۴۵۰ میلی‌متر است.

فرماندار جیرفت در تشریح وضعیت فنی این پروژه گفت: دبی این خط انتقال ۱۵۵۰ لیتر در ثانیه تعریف شده و پیمانکار آن شرکت جنرال مکانیک هست و در صورت تأمین اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان و همکاری پیمانکار، ظرف دو سال آینده آب خام به جیرفت خواهد رسید.

کد خبر 750289

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است