Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@11:33:31 GMT

◄ قیمت تمام شده پراید ۳۸ میلیونی، ۴۳ میلیون تومان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۶۳۴

◄ قیمت تمام شده پراید ۳۸ میلیونی، ۴۳ میلیون تومان است

تین‌نیوز | 

یک نماینده مجلس گفت: یکی از مسئولان سایپا اعلام کرده است پرایدی که ۳۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده برای این شرکت ۴۳ میلیون تومان تمام می شود که شورای رقابت آن را باید بررسی کند.

به گزارش تین نیوز، عبدالله رضیان، اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو سال گذشته و زمان ممنوعیت واردات خودرو برای کاهش تعرفه واردات و ایجاد رقابت ارائه شده اما کمیسیون صنایع و معادن مجلس­ با بخش های زیاد آن مخالفت و طرح جدیدی را ارائه کرد اما­ اجرای این طرح­ در شرایط عادی امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هدف طرح ساماندهی صنعت و بازار خودروست و اجرای آن به تصمیم شورای اقتصادی سران قوا باز­ می‌گردد. با توجه به ایرادهای که به صنعت خودروسازی کشور وارد است اما ناچاریم به دلیل ممنوعیت واردات صنعت خودروسازی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی از جمله­ مشکلات خودروسازان است افزود: به عنوان نمونه شرکت سایپا ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

عضو مجلس شورای اسلامی به نقل از تسنیم، گفت: ۸۰۰ هزار نفر در صنعت قطعه سازی خودرو فعالند که باید این شغل ها حفظ شود.

وی اضافه کرد: ارزش قطعات هفت قطعه ساز کشور ۵۰ درصد تولید قطعه سازان خودرو کشور است.تامین قطعات وارداتی­ که ۳۰ درصد قطعات صنعت خودرو سازی را شامل می شود از مشکلات جدی تولید خودرو است.

وی ادامه داد: در حالی که در دی سال گذشته تولید روزانه شرکت سایپا به ۶۰۰ خودرو رسیده بود اما در هفته گذشته این شرکت ۲ هزار و ۶۹ خودرو در روز تولید کرد. ۵ تا ۷ درصد خودروها به وسیله خودروسازان قیمت گذاری می شود اما­ قیمت ۹۵ درصد خودروها را دلالان قیمت گذاری می کنند.

رضیان اضافه کرد: ­در شرایط کنونی که واردات ممنوع است باید تولید را افزایش دهیم. یکی از مسئولان سایپا اعلام کرده است پرایدی که ۳۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده برای این شرکت ۴۳ میلیون تومان تمام می شود که شورای رقابت آن را باید بررسی کند.

وی افزود: براساس مصوبه جدید مجلس مسئول قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید قیمت های خارج از کارخانه را کنترل کند.

رضیان با بیان اینکه نیاز کشور به خودرو نیاز کاذب است گفت: شرکت های تولید کننده خودرو ظرفیت افزایش تولید را دارند و باید آنها را کمک کنیم. مشکل صنعت خودرو سازی تامین قطعات وارداتی است. خودروهای وارداتی خودروهای لوکس و هفت درصد بازار خودرو را تامین می کند.

عضو مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:: قیمت گذاری براساس پنج درصد زیر قیمت بازار­ خودرو باید ملغی ­شود زیرا ممکن است قیمت این بازار را نیز خودرو سازان تعیین کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو قطعه سازان قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو

قیمت تارا اتوماتیک جدید در بازار امروز ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت تارا اتوماتیک V ۴ LX مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۳۰ میلیونی ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان شد.

تارا اتوماتیک ارتقا یافته ایران خودرو ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان شد که افت ۲۰ میلیونی داشته است.

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۹۹۰ میلیون تومان شد که این مدل نیز افت ۱۰ میلیونی داشته است. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر ۹۶۰ میلیون تومان است.

قمیت تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. تارا دنده‌ای V ۱ پلاس ۶ سرعته نیز با کاهش ۵ میلیونی ۸۷۵ میلیون تومان شد.

قیمت تارا اتوماتیک صفر در کارخانه ۴۹۰ میلیون تومان است. قیمت کارخانه تارا دنده‌ای نیز ۳۹۴ میلیون تومان بوده است. ایران خودرو دو مدل تارای جدید هم معرفی کرده است که بر این اساس تارا اتوماتیک V ۴ LX سدان جدید ایران خودرو در نمایندگی ۶۸۵ میلیون تومان قیمت دارد تارا دنده‌ای v ۱پلاس نیز ۵۸۰ میلیون تومان است که گران‌ترین خودروی دنده‌ای ساخت داخل بازار به شما می‌رود!

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع تارا در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس