Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به ضرورت توجه به پدافند غیرعامل اظهار داشت: طبق بیانات مقام معظم رهبری مستحکم‌سازی و غیرقابل نفوذ کردن کشور از سوی دشمن وظیفه همه دستگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری مباحث حوزه پدافند غیرعامل جاری و مستمر است بیان کرد: آمریکا از برجام خارج شده تا تحریم‌ها را توسعه دهد چرا که از نظر آن‌ها فشار اقتصادی و فضای مجازی مادون جنگ است؛ آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که در حوزه تداوم فشار‌های اقتصادی و همچنین تأثیرگذاری در فضای سایبری می‌توانند طرح‌ریزی کنند و از ترس ناشی از جنگ جهت مقابله مردم با دولت استفاده کنند.

شبکه‌های مجازی فرصت دشمن برای تحریک مردم علیه حکومت است

رئیس پدافند غیرعامل کشور سپس به ضرورت تسلط بر شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری اشاره کرد و افزود: در مورد شبکه‌های اجتماعی به دلیل بی‌برنامگی‌ها، بی‌نظمی‌ها و وادادگی‌ها شرایطی فراهم شده که فضای مجازی در اختیار دشمن قرار گیرد و آن‌ها هر اقدامی برای مخالفت با برنامه‌های حکومت را دنبال کنند.

جلالی همچنین عنوان کرد: تهدید‌ها به صورت ترکیبی سایبری- سایبری و تهدید سایبری- فیزیکی وجود دارد که دشمن با استفاده از شبکه‌های مجازی به دنبال تحریک مردم است که باید ساماندهی این فضا در دستور کار جدی قرار گیرد.

رها کردن بازار سبب نفوذ دشمن در قالب شبکه‌های اجتماعی می‌شود

وی ادامه دارد: طبق گفته رئیس‌جمهور بازار ما رها است که رها کردن بازار سبب می‌شود دشمن در قالب شبکه‌های اجتماعی به دنبال تلاطم عمومی باشد که باید آمادگی خود را نشان داده و به مقابله همه‌جانبه با دشمن بپردازیم.

رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به محور‌های اساسی در پدافند غیرعامل تصریح کرد: حفاظت از زیرساخت‌ها و تضمین تداوم کارکرد‌ها از اصول مهّم پدافند غیرعامل است که در زیرساخت‌ها ۵ طرح پایه وجود دارد که شامل پاسخ اضطراری، مصون‌سازی، کاهش دائمی آسیب‌پذیری‌ها، طرح تداوم کارکرد‌ها و آمادگی برای رزمایش است.

شناسایی ۶۰ نقطه تخلیه جمعیت در استان تهران

جلالی در ادامه به برگزاری ۶۰ مانور سایبری در استان تهران با اولویت مراکز پرخطر اشاره کرد و گفت: حفاظت و صیانت از مردم دارای اهمیت بسیار است که باید طرح حفاظت از جمعیت و همچنین زیرساخت‌ها را برآورد کنیم، همچنین طرح تخلیه تقریباً در همه دنیا اجرا می‌شود که اگر خطری وجود داد مردم مناطق پرخطر تخلیه و سپس بازگردانده شود که در این راستا در تهران بیش از ۵۰ تا ۶۰ نقطه تخلیه جمعیت وجود دارد.

پیگیری ساماندهی طرح‌های هادی روستایی در ۶۰ کیلومتری شهر تهران

وی تأکید کرد: ساماندهی طرح‌های هادی روستایی در ۶۰ کیلومتری شهر تهران با هدف ساماندهی سرریز جمعیت دنبال می‌شود چرا که حدود ۳ تا ۴ میلیون نفر جمعیت تهران در شرایط اضطرار باید از شهر خارج شوند که این امر باید در دستور کار قرار گیرد و تعیین تکلیف شود که می‌توان در قالب طرح‌های چندمنظوره در اطراف شهر‌ها این نقاط را لحاظ کرد.

حریم خطر استقرار صنایع پرخطر باید شناسایی شود

رئیس پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شناسایی مراکز پرخطر در بافت شهری ضرورت دارد افزود: مراکز شیمیایی، نظامی و پرخطری وجود دارد که برای استقرار صنایع پرخطر باید مطالعاتی صورت گیرد که در صورت استقرار در شهر حتماً حریم خطر مشخص شود و طرح‌های آموزشی آن‌ها انجام شوند، همچنان که در کنار دانشگاه امام حسین (ع) مرکز گاز کلر وجود دارد که باید آموزش‌های لازم در مورد آن داده شود.

۸ مرکز درمانی تهران از مواد هسته‌ای استفاده می‌کنند

سردار جلالی با اشاره به برگزاری مانور هسته‌ای در بوشهر اظهار داشت: ۸ مرکز درمانی تهران از مواد هسته‌ای استفاده می‌کنند از این‌رو باید چنین مانور‌هایی در تهران برگزار شود، همچنین ضرورت دیگر پدافند غیرعامل طرح‌های پاسخ یعنی پاسخ به حوادث از نوع پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به برنامه‌های اختصاصی برای استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل استانی در تمام استان‌ها انجام شده و تنها تهران باقی مانده است که ۵۰ درصد اعتبارات آن را نیز اختصاص می‌دهیم تا تمام آسیب‌ها و تهدیدات در ۵ سال آینده مشخص شود.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد طرح جامع پدافند غیرعامل شهری با شهرداری تهران جلسه داشتیم تا با اعمال این طرح با تغییر مسئولیت‌ها، برنامه‌ها ثابت بماند ضمن اینکه باید وابستگی متقابل زیرساختی اساسی در همه شهر‌ها به ویژه شهر تهران موازی شود چنانچه اگر آب وابسته به برق است باید برق موازی و ژنراتور نیز وجود داشته باشد تا اگر آب قطع شد برق فعال باشد و در عین حال ژنراتور‌های برق جایگزینی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی پدافند غیرعامل فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع

به نقل از  اورژانس ۱۱۵ قم ، صبح امروز به دنبال سقوط  آقایی حدودا ۳۸ ساله از ارتفاع، بلافاصله خودرو آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

پس از حضور کارشناسان فوریت های پزشکی، بررسی و انجام اقدامات درمانی جهت انتقال سریع تر مصدوم به مرکز درمانی درخواست بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم اعلام و مصدوم به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت