Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@21:27:27 GMT

مرکز مطالعات عراق در دانشگاه ایلام راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۸۱۱

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام گفت: کسب مجوز برای راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مطالعات عراق و راه‎اندازی مرکز مطالعات عراق در آینده نزدیک موجب تقویت روابط علمی و بین المللی دانشکده و بخصوص با دانشگاه‎های کشور عراق می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، سیاوش یاری روز دوشنبه افزود: در حال حاضر 16 دانشجوی خارجی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و اساتید گروه ادبیات و زبان فارسی در سطح وسیعی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با تشریح عملکرد چهار سال دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام اظهار داشت: 480 مقاله در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، 338 مقاله در همایش‎های ملی و بین المللی و 65 عنوان کتاب تألیفی و ترجمه توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی در چهارسال گذشته تاکنون به چاپ رسیده است.

یاری یادآور شد: طی چهار سال گذشته همچنین 41 نشست علمی و کارگاه آموزشی برگزار شده، 2 نفر از اعضای هیأت علمی به فرصت مطالعاتی خارج از کشور و یک دانشجوی دکتری به فرصت تحقیقاتی داخل کشور اعزام شده‎اند و سه دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه‎های دیگر برای گذراندن دوره فرصت تحقیقاتی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی پذیرش شده‎اند.

وی درباره فعالیت انجمن‎های علمی دانشگاهی مستقر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، اظهار داشت: پنج انجمن علمی دانشگاهی در این دانشکده فعالیت دارند که چهار مورد از آنها در طول چهار سال گذشته راه‎اندازی شده‎اند و در مجموع فعالیت‎های خوبی داشته‎اند، اما در این میان انجمن دانشگاهی جامعه شناسی جایگاه ویژه‎ای دارد.

یاری با بیان اینکه در این مدت 2 همایش ملی در این دانشکده برگزار شده، یادآوری کرد: همایش ملی گفتمان اعتدال در پنج محور با حضور اساتید، صاحب نظران و دانشجویان در سال 1394 و نشست علمی مناسبات فرهنگی ایران و عراق با حضور اساتید و صاحب‎نظران ایرانی و عراقی در آذرماه سال 1397 با محوریت اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در زمینه راه‎اندازی رشته های جدید هم گفت: در چهار سال گذشته مجوز راه‎اندازی پنج رشته تحصیلی شامل کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی، مطالعات حقوق، مطالعات عراق و مدیریت ورزشی اخذ شده است.

وی در زمینه برنامه‎های آینده دانشکده ادبیات و علوم انسانی اظهار داشت: ارتقاء کیفیت آموزش از طریق طرح درس و سازو کار مربوط به انتخاب مدرس برتر، ارتقاء نظم و انضباط آموزشی از طریق راه اندازی سیستم حضور و غیاب الکترونیکی، جذب اعضای هیأت علمی جدید، برگزاری کرسی‎های علمی – ترویجی و نقد و مناظره، توسعه روابط علمی با دانشگاه واسط عراق، اهتمام در برگزاری همایش‎های ملی و بین المللی و راه‎اندازی مجله مطالعات عراق را از جمله برنامه‎های است که با حمایت مدیریت دانشگاه در آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارای 55 عضو هیأت علمی در قالب هشت گروه آموزشی، 11 نفر پرسنل و یک هزار و 563 دانشجو شامل یک هزار و 10 نفر در مقطع کارشناسی، 453 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 57 نفر در مقطع دکتری، 16 دانشجوی خارجی و 27 نفر در پردیس خودگردان است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه ایلام عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاح دانشکده علوم خانواده در دانشگاه تهران ضمن عرض تبریک به مناسبت روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری بیان کرد: ایشان معلمی را به معنای کامل به ما شناساند، و ما مدیون اندیشه ایشان و سبک آموزشی و پرورشی شأن هستیم.

معاون رئیس جمهور همچنین ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح دانشکده علوم خانواده در دانشگاه تهران در روز معلم، ابراز امیدواری کردند این اقدام از لحاظ علمی، فنی و تکنولوژی در حدی باشد، که بتواند به عنوان الگو به جهان ارائه شود.

وی افزود: حرکت غرب در سه حیطه نفی جنسیت، خانواده‌های تک والدی و به رسمیت شناختن خانواده‌های انحرافی و همجنس به خانواده صدمه می‌زند و ما وظیفه داریم مبانی و زیرساخت‌های لازم را برای شناساندن خانواده فطری که اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد، با شیوه‌های علمی تبیین کنیم و بتوانیم آنچه را که در فرهنگ و مکتبمان موجب حفظ هویت و اصالت خانواده می‌شود داریم معرفی کنیم.

خزعلی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر مرکزیت و محوریت داشته باشد و از ظرفیت علمی سایر دانشگاه‌ها، مراکز علمی، اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها برای پژوهش، پشتیبانی و تعمیق مطالعات خانواده بهره ببرد.

در پایان رئیس دانشگاه تهران از ایشان خواست که به عنوان استاد وابسته و عضو هیأت جذب در دانشکده همکاری کند ولی خزعلی این امر را قبول نکرد و عنوان داشت: که مسؤولیتی که نتوانم برای آن وقت گذاری لازم را داشته باشم نمی‌پذیرم.

کد خبر 6094640

دیگر خبرها

  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران