Web Analytics Made Easy - Statcounter

​رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای جشنواره ای ایران از آن جهت که به بازار سینمای ایران و اعتبار آن کمک می کند، مورد نظر سازمان سینمایی است، گرچه باید به رویکرد سیاسی برخی جشنواره های خارجی نیز توجه داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خیرگزاری شبستان، «حسین انتظامی» که به تازگی به ریاست سازمان سینمایی منصوب شده است، در نخستین نشست مطبوعاتی خود به پرسش های متنوعی درباره مدیریت سینمای ایران پاسخ گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از موضوعاتی که انتظامی درباره آن سخن گفت، رویکرد سازمان سینمایی درباره سینمای جشنواره ای ایران بود. مدیریت سینما در دو دولت حسن روحانی نگرش های متفاوتی نسبت به سینمای جشنواره ایران داشته است. «حجت الله ایوبی» به فعالیت گسترده فیلم سازان جشنواره ای و حمایت از آن ها اعتقاد داشت که در نتیجه آن گروه سینمایی هنر و تجربه شکل گرفت. «محمدمهدی حیدریان» اما سینمای هنر و تجربه را آزمایشگاهی برای کسب تجربه می دانست که نباید تبدیل به جریان اصلی در سینمای کشور شود.  حسین انتظامی در پاسخ به پرسش شبستان درباره رویکرد شخصی و مدیرتی خود نسبت به سینمای جشنواره ای ایران، گفت: سینمای جشنواره ای ایران از آن جهت که به بازار سینمای ایران کمک می کند و می تواند به اعتبار سینمای ایران در جهان کمک کند، مورد نظر سازمان سینمایی است. البته گاهی اوقات نگرش سیاسی برخی جشنواره ها بر نگاه سینمایی آن ها علبه دارد که در این موارد سیاست ما روشن است.

 

وی همچنین با تاکید بر این که نظر شخصی اش را در مدیریت سینما دخالت نمی دهد، گفت: صرفا براساس اسناد بالادستی عمل  خواهم کرد.

 

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بر محتوای فیلم های به نماش درآمده در سینماها گفت: سیاست گداری فرهنگی دو وجه داد: یکی حمایت و دومی نظارت. سازمان سینمایی به عنوان یک نهاد دولتی در پی تقویت ارزش های مورد نظر نظام است اما یکی از راهکارهای نظارت بر فیلم ها، شفافیت عملکرد و رویکردهای ماست. به طور مثال سازمان سینمایی اطلاعات همه فیلم های دارای پروانه ساخت یا نمایش را منتشر می کند تا نظارت رسانه ها بر عملکرد سازمان امکان پذیر شود.  

 

انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره امکان ممیزی فیلم ها از سوی نهادهایی چون حوزه هنری گفت: تمرکز حاکمیتی حوزه سینما در سازمان سینمایی اقتضا می کند که تصمیمات حاکمیتی و نطارتی از سوی این سازمان اعمال شود. بنابراین افزودن یا کاستن از فیلم هایی که پروانه نمایش سازمان سینمایی را دارند از سوی دیگر نهادها امکان پذیر نیست.

 

 

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برنامه های ماه رمضان ماه مبارک رمضان مجلس کانون های مساجد مسجد گلپایگان جشن گلریزان روزه اولی ها روزنامه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسین انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینماها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

پردیس سینمایی «کورش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هدیش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ملت» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «بام نیایش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در فروردین ماه قرار گرفتند.

کد خبر 6087678

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد