Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:35:57 GMT

افزایش ۳۷ درصدی کاشت پیاز در جغتای

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۱۹۷۶

افزایش ۳۷ درصدی کاشت پیاز در جغتای

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی دستورانی مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: امسال در ۲۲۰ هکتار از مزارع این شهرستان پیاز کاشته شده است که این مقدار کشت در مقایسه با پارسال ۳۷ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: ارقام عمده پیاز کاشته شده در جغتای زرد و طلایی است که پیش بینی می‌شود ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن محصول پیاز از کشتزار‌های این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی  جغتای گفت: بارش‌های فراوان، افزایش قیمت پیاز و کاهش خسارت به این محصول از عوامل افزایش سطح زیر کشت پیاز در جغتای است.

دستورانی افزود: حدود ۴۰ هکتار از مزارع پیاز  جغتای به روش نشایی کشت شده است که این شیوه به مدیریت مصرف آب و افزایش سطح زیر کشت کمک می‌کند.

انتهای پیام//ف. س
کشت پیاز در جغتای با روش نشایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان