Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:25:09 GMT

۲۰ ویژه برنامه‌سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۲۲۰۶

۲۰ ویژه برنامه‌سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلیل وحیدی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا، مراسم صبحگاه مشترک و همایش نیروهای مسلح، برگزاری مراسم ۴۳ شهید ارومیه، برگزاری شب احیا سر مزار شهدای گمنام، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شب‌های قدر به همت بسیج اصناف، حضور مسئولان در مراسم نماز جمعه، برگزاری مسابقات رالی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس به یاد شهید مهدی باکری، غبارروبی مزار شهدا و مسابقه رالی جانبازان و معلولان این برنامه‌ها را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از به صدا در آمدن زنگ مقاومت در مدارس آذربایجان‌غربی به یاد شهید باکری همزمان با سوم خردادماه امسال خبر داد و عنوان کرد: شهید باکری از الگوهای بی نظیر هشت سال دفاع مقدس است که باید زندگی و شیوه راه وی به نسل آینده منتقل شود.

سرهنگ وحیدی در ادامه به تشریح اوضاع کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انفعال سیاست خارجی و کاهش توان دفاعی کشور، تأثیر زیادی در تصمیم عراق برای حمله به ایران داشت و بدیهی است «بنی‌صدر» به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا، می‌توانست نقش تأثیرگذاری در پیش‌گیری از تهاجم عراق ایفا کند و بر این اساس، از جمله مسائل حائز اهمیت در مطالعات جنگ ایران و عراق، مسئله عملکرد دولت بنی‌صدر در رفتار با عراق است.

وی تصریح کرد: متأسفانه بنی‌صدر به تدریج از مسیر انقلاب دور شد و در وضعیتی قرار گرفت که به سوی ضدانقلاب هدایت شد و مقابل امام و نیروهای انقلاب قرار گرفت اما بلافاصله امام خمینی (ره) در ۲۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بنی‌صدر را از فرماندهی عزل کرده و ۳۱ خرداد همان سال مجلس به عدم کفایت بنی‌صدر رأی داد و پس از عزل و کنارگیری بنی‌صدر، نخستین هماهنگی‌ها بین سپاه و ارتش صورت گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: آزادسازی خرمشهر پیامدهای بسیاری برای ایران داشته که بالا رفتن روحیه مردم و رزمندگان، بالا رفتن وحدت و انسجام نیروهای مسلح، برآورده شدن مطالبه مردم، بالا رفتن قدرت نفوذ ایران در منطقه و بالا رفتن قدرت دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سطح جهانی نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: بعد از گذشت سال‌ها از جنگ حال وظیفه تبلیغ رشادت‌های رزمندگان اسلام بر عهده تمام سازمان‌ها قرار گرفته است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ۳۷ مین سالروز پیروزی عملیت بیت المقدس و آزادسازی شهر خرمشهر برنامه‌هایی را با شعار ما پیروزیم از تاریخ (۱ الی ۴ خرداد) به مدت ۴ روز برگزار خواهد کرد.

کد خبر 4621907

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سوم خرداد فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک

 علی محبی  بیان کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی با محوریت معنویت، مهدویت و قدس شریف انجام که در ابتدای دیدار پایوران سپاه و بسیج با امام‌جمعه زهک و کلاس اخلاق در راستای آشنایی با افکار شهید مطهری در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای محله، نشست‌های بصیرتی مشترک با رده‌ها، نشست‌های جهاد تبیین با محوریت کتاب‌های استاد شهید مطهری، دیدار خانواده شهدا آبروی محله، غبارروبی مزار شهدا، کلاس اخلاق ویژه کارکنان و بسیجیان، مسابقات کتاب‌خوانی ویژه کارکنان و بسیجیان، توزیع نشریات سیاسی و اخلاقی، حضور کارکنان و بسیجیان در نمازجمعه، توزیع تراکت با موضوع معنویت و مهدویت و... از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی و بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) برگزار می‌شود.

محبی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدای معلم، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، تجلیل از خانواده شهدای معلم، تجلیل و دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام‌جمعه زهک و نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان از جمله برنامه‌های دیگری است که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان در این هفته برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه سپاه زهک خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که همه‌جانبه برای امنیت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است پیش‌گام بوده است و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مانند خاری در چشم دشمن قرار دارد که این خود افتخاری است برای ما و کارکنان این نهاد مقدس باید قدردان حضور خود و خدمت در سپاه را دانسته چرا که این جهاد و حفاظت از کشور در برابر دشمنان، موجب عزت و افتخار آن‌هاست، اما عقب‌نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک