Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور ارشد دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در یک مصاحبه ضمن انتقاد تند از مواضع واشنگتن در قبال تهران تاکید کرد: «باید به عربستان سعودی بگوییم با ایران مذاکره کند». آفتاب‌‌نیوز : «برنی سندرز» سناتور ارشد و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» از مواضع دولت «دونالد ترامپ» در قبال ایران و عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قانونگذار نام‌آشنای آمریکایی در این مصاحبه ضمن دفاع از مواضع سیاست خارجی خود طی سال‌های گذشته گفت: «من علیه جنگ عراق (در سال ۲۰۰۳) رای دادم و برای بیرون کشیدن ایالات متحده از جنگ یمن که موجب تخریب باورنکردنی در این کشور شده، هر کاری که در توانم بوده انجام داده‌ام و برای اینکه ما درگیر جنگ با ایران نشویم، من هر کاری در توانم باشد انجام خواهم داد».

خبرنگار نیویورک تایمز از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوال کرد که «سیاست خارجی دولت برنی سندرز» و دیپلماسی مدنظر این دولت چگونه خواهد بود؟
سندرز گفت: «دیپلماسی (دولت سندرز) یعنی، کار کردن با متحدانمان در تلاش برای حل منازعات بسیار مشکل‌ساز بین‌المللی که در سراسر جهان وجود دارد، یعنی تخصیص منابع مالی برای وزارت خارجه (آمریکا)، داشتن بهترین دیپلمات‌ها».
وی افزود: «همین الان اینطور به نظر می‌رسد که جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در حال تحریک جنگ با ایران است. به نظر من، کاری که ما باید بکنیم این است که به عربستان سعودی که یک رژیم مستبد و قاتل است، بگوییم که آنها به منظور ایجاد صلح در منطقه باید شروع به نشستن بر سر میز و مذاکره با ایران کنند، نه اینکه ما خودمان شرایط بسیار بی‌ثبات کنونی را بدتر کنیم».
سندرز پیش از این بارها در مخالفت با تنش‌آفرینی‌های اخیر دولت آمریکا در قبال ایران از یک سو و همچنین حمایت‌های همه‌جانبه دولت ترامپ از عربستان سعودی و جنگ یمن موضعگیری کرده بود.
منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برنی سندرز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دونالد ترامپ عربستان تنش ایران و آمریکا دونالد ترامپ جنگ برجام تحریم خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست