Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:31:33 GMT

1500 میلیارد ریال به راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۴۸۳۲

1500 میلیارد ریال به راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافت

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از محل قانون بودجه سال 98برای اجرا و تکمیل طرح راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی زاده عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری سنندج اظهار داشت: سال گذشته نیز 480 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته بده و انتظار می روئ تا سال 1440 به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برقی شدن این خط آهن در مجلس به تصویب رسیده است، اضافه کرد: این طرح دسترسی و ارتباطات از مرکز کشور به سنندج را تسهیل کرده و با توجه به مرزی بودن زمینه توسعه هر چه بیشتر استان را فراهم می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: برای ادامه ساخت کریدور شمال - جنوب در مسیر کردستان، در قانون بودجه سال 97 حدود 600 میلیارد ریال اعتبار تصیب شده بوده که در قانون بودجه سال 98 به یک هزار و 910 میلیارد ریال شامل سه افرایش یافته است.
نصراللهی زاده به تخصیص 260 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای انجام امور عمرانی شهری سنندج اشاره کرد و افزود: امسال نیز 120 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک صنعتی سرنجیانه این شهر تخصیص یافته است تا شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود.
وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است در حوزه منابع آبی خط انتقال آب سد آزاد به صورت مستقیم به تصفیه خانه سنندج با 40 میلیون مترمکعب ظرفیت انجام گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه 6 درصد رواناب ها و پنج درصد اراضی قابل کشت کشور در کردستان قرار دارد، اظهار داشت: این ظرفیت بستر مناسبی برای توسعه دامپروری در استان و تولید بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور است.
نصراللهی زاده در ادامه به ظرفیت علمی استان اشاره کرد و افزود: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاهی بین المللی می تواند زمینه توسعه علمی استان را تسهیل کند.
وی از جذب 200 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش ما توسعه این دانشگاه و ایجاد خوابگاه متاهلین برای دانشجویان خارجی است.
نصراللهی زاده تاکید کرد: در تدوین سند آمایش سرزمینی استان که مراحل نهایی آن طی می شود، به توسعه شهرستان ها هم در ذیل این سند توجه شده است.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری سال 95، شهرستان سنندج بیش از 501 هزار و 400 نفر جمعیت دارد که شامل 414 هزار و 69 نفر ساکن در شهر و 87 هزار و 331 نفر ساکن در روستاها است.
این شهرستان دارای چهار بخش مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین آباد است.
7355 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زيرساخت راه آهن همدان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مرکز نجوم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بروجن ضروری است.

بیشتر بخوانید

آغاز فعالیت اولین آسمان نمای دیجیتال چهارمحال و بختیاری

کرمی فرماندار بروجن افزود: یک میلیارد ریال از محل اعتبار به غیر از اعتبارات تملک دارای سرمایه برای ساخت نخستین مرکز آسمان نمای دیجیتال در شهر بروجن اختصاص می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور