Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:05:47 GMT

دانشگاه‌های نقش محوری در توسعه و تولید استان سمنان دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۱۹۵

دانشگاه‌های نقش محوری در توسعه و تولید استان سمنان دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری، در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش استان سمنان که غروب دوشنبه در استانداری برگزار شد ضمن بیان اینکه حضور دانشگاه‌ها در برنامه‌های توسعه استان کم رنگ است، بیان کرد: رونق تولید و توسعه دو اولویت کشور و استان سمنان محسوب می‌شوند که در آنها دانشگاه‌ها می‌بایست با حضور جدی تر، نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورود دانشگاه‌ها در حوزه توسعه و رونق تولید در برنامه ریزی های توسعه‌ای نقش مؤثری دارد، افزود: می‌بایست با خرد جمعی اقدامات خلاقانه، نو و جدید در مسیر تولید بیشتر در سطح ملی و استانی انجام گیرد.

ضرورت ایجاد بانک مسئله

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان بیان کرد: با توجه به قوانین و اختیارات کارگروه آموزش و پژوهش، محدودیت و مشکلی برای دستگاه‌های اجرایی در خصوص ارائه طرح‌ها و پیشنهادات وجود ندارد اما ما معتقد هستیم که رسالت پیگیری‌های لازم در خصوص جمع بندی طرح‌ها می‌بایست بر عهده دبیرخانه باشد. از سوی دیگر نیازمند تدوین شیوه نامه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی در راستای انسجام کارها هستیم که این مهم می‌تواند به تهیه پروپوزال طرح‌ها با در نظر گرفتن اولویت زمان بندی منجر شود که موضوعی مهم است.

عسگری با بیان اینکه تاکنون عملکرد کارگروه آموزش و پژوهش استان رضایت بخش بوده است، تاکید کرد: حمایت از طرح‌های پژوهشی در استان یک اولویت محسوب می‌شود و از سوی دیگر پیگیری واگذاری طرح‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها در حال انجام شدن است لذا طرح‌های جامع و مورد تأیید کارگروه که جز اولویت‌های پژوهشی استان باشد اجرا شده و خوشبختانه عاملی برای ممانعت از عقد قرار داد در سطح استان وجود ندارد.

وی افزود: در سال گذشته در بحث اعتبارات، محدودیت‌هایی وجود داشت که امکان تخصیص اعتبار برای همه طرح‌ها میسر نبود و قرار بر انتخاب دو طرح بر اساس الزامات اجرایی و توقعات دستگاه‌های اجرایی در کمیته بود، لذا پیشنهادات مانده مجدداً در سال ۹۸ قابل ارائه است.

دانشگاه‌ها پای کار باشند

معاون استاندار سمنان درباره ضرورت ایجاد یک بانک مسئله در استان، سمنان گفت: این بانک به نوعی حلقه واسطی بین دانشگاه و حوزه صنعت محسوب می‌شود و می‌تواند خلاءهای موجود را در ارتباط با صنعت و دانشگاه پر کند لذا این امر ابتدا باید با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی به صنعتگران و تولید کنندگان در بخش‌های مختلف اقتصادی استان شناسانده شود.

عسگری با بیان اینکه اتاق مسئله می‌تواند به عنوان یک‌بنگاه اقتصادی و خود گردان‌باشد، تاکید داشت: این بنگاه می‌تواند نیازهای پژوهشی را رصد و شناسایی کرده و به صورت درآمد هزینه فعالیت کند اما لازمه این امر آن است که دستگاه‌های دولتی در سطح استان نیز این اتاق مسئله را به رسمیت بشناسند و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند تا دانشگاه‌های استان با آن همراهی لازم را صورت دهند.

وی افزود: برای مثال امروز باید گفت معدن یکی از حوزه‌های مهم در بحث اشتغال و توسعه اقتصادی استان است که باید برای جلوگیری از خام فروشی اقدامات مؤثری از سوی جامعه دانشگاهیان انجام شود از طرف دیگر ایجاد واحدهای فرآوری در معدن و یا ایجاد شهرکی برای گردآوری معادن می‌تواند به عنوان اقدامات مهم در بخش توسعه اقتصادی استان از حوزه معادن محسوب شود در نتیجه دانشگاه‌های استان در این امر پای کار باشند.

کد خبر 4622152

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی سمنان تولید استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران