Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:59:35 GMT

هشدار سخنگوی موگرینی درمورد تنش‌ها در منطقه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۹۷۷

هشدار سخنگوی موگرینی درمورد تنش‌ها در منطقه

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به افزایش تنش بین «تهران» و «واشنگتن» گفت، باید تلاش‌‌هایی جهت تنش‌زدایی صورت گیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به دنبال شدت گرفتن جنگ لفظی بین ایران و آمریکا در روزهای گذشته، سخنگوی نخست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه در نشست مطبوعاتی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «مایا کوسینیاچیچ» سخنگوی موگرینی در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: «من درباره توییت خاصی ابراز نظر نمی‌کنم بلکه می‌گویم منطقه به عناصر بی‌ثبات کننده بیشتر نیاز ندارد. این مطلبی است که ما بارها گفته‌ایم و از هرگونه اقدام تحریک آمیز باید اجتناب شود و باید همه تلاش‌ها جهت تنش‌زدایی صورت گیرد.»

این اظهارات سخنگوی موگرینی بعد از توییت امروز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بیان شد.

فدریکا موگرینی دوشنبه گذشته پس از دیدار با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که وزیران اتحادیه اروپا از پامپئو خواسته‌اند تا آمریکا از هرگونه افزایش تنش با ایران خودداری کند.

وی در این نشست خبری و پس از پایان دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا که با حضور پامپئو برگزار شد گفت که وزیران اتحادیه اروپا از پامپئو خواسته‌اند تا آمریکا از هرگونه افزایش تنش با ایران خودداری کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی اتحادیه اروپا جان بولتون بغداد عشایر عراق پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام مسعود شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای بررسی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

مهند الاکلوک، نماینده فلسطینی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: «این نشست در خصوص نسل‌کشی اسرائیل، کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و وتوی آمریکا علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار می‌شود».

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه پس از یک حمله زمینی ۴ ماهه، حداقل ۲۸۳ جسد از یک گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر جنوبی خان یونس پیدا شد.

هفته گذشته آمریکا پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

فلسطین نشست روز چهارشنبه را برای گفتگو درباره حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری اشغالی درخواست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین