Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛مرادپور در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان ضمن تقدیر از پوشش خوب اصحاب رسانه در سیل امسال،اظهار کرد: متاسفانه علیرغم همه تلاشهای خوب رسانه ها در انعکاس اخبار سیلاب لرستان برخی رسانه ها تنها به دنبال ضعفها هستند که این کار درستی نیست و باید نقاط قوت و ضعف با هم دیده شوند، زیرا در مناطق سیل زده کارهای زیادی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سیاسی‌کاری در زمان بحران سم است،افزود:حوزه مدیریت بحران کاملا تخصصی است و نباید این جایگاه به حیات خلوت سیاسیون تبدیل شود.

مرادپور با بیان اینکه  سیل امسال در لرستان به گواه خیلی از کارشناسان در طول 60سال گذشته بی سابقه بوده است،تصریح کرد: دکترخادمی استاندار لرستان در قبل و حین سیل چند تصمیم و ریسک اساسی مانند تخریب پل های موقت در خرم آباد انجام دادند که همین ریسک پذیری باعث شد که حداقل تلفات جانی را داشته باشیم.

او  گفت:18 شهر استان در جریان سیل آسیب دید، تعداد 1855واحد شهری به‌طور کامل تخریب و پنج هزار و 875 واحد شهری نیازمند تعمیر هستند همچنین سیل به 1200روستا آسیب زد و 15 هزار منزل روستایی را تخریب کرد، کمااینکه 12 هزار واحد روستایی نیازمند تعمیر هستند.

جانشین استاندار در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان با بیان اینکه  سیل 12فرودین باعث قطعی آب شرب 15شهر و 796روستا شد،خاطر نشان کرد: دستگاههای خدمات رسان بلافاصله ورود پیدا کرده و در کمترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کردند.

او با بیان اینکه راه 12شهر و 780روستا قطع شده بود، یادآورشد: گاز 3شهر و 173روستا قطع و دستگاههای خدمات رسان بلافاصله و در کمترین زمان ممکن وارد عمل شده و نسبت به وصل آنها اقدام کردند.

مرادپور با بیان اینکه برق 4 شهرستان و 1145روستا در سیل امسال قطع شده بود، گفت: اولین کسانی که در روزهای اول سیل به صورت جهادی وارد عمل شدند، نیروهای خدمات رسان دولتی برق، آب، گاز، راه و ....بودند.

به گفته معاون عمرانی استاندار لرستان 500 هکتار از باغات لرستان آسیب جدی دیده است  و 634 خوردو متحمل خسارت شدند.

مراد پوربیان کرد: در جریان سیل 10هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان آسیب وارد آمده که 8 هزار میلیارد آن اعلام و تصویب شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق رسانه سیل گاز مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است