Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:56:39 GMT

رمزهای دوم اینترنتی معتبر است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۷۵۳

رمزهای دوم اینترنتی معتبر است

بانک ها موظف بودند تا از اول خرداد رمز دوم ثابت را حذف و رمز یک‌بار مصرف (OTP) را جایگزین آن کنند اما در راستای حفظ امنیت حساب‌های مشتریان و آماده سازی زیرساخت‌ها تا اطلاع ثانوی سیستم استفاده از رمز دوم در بانکداری الکترونیک به شیوه فعلی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بانک‌ها از اول خرداد ماه ۹۸ موظف شده بودند تا رمز دوم ثابت را حذف و رمز یک‌بار مصرف (OTP) را جایگزین آن کنند که تا انتهای سال گذشته ۱۰ بانک در راستای این دستور بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام داده اند و به دنبال آن از ابتدای سال تاکنون بانک های دیگری نیز اقدامات لازم را برای اجرای این دستور انجام داده اند اما با نزدیک شدن به خرداد ماه با تصمیم بانک مرکزی، استفاده از رمز دوم یکباره مصرف برای مشتریان بانکی که قرار بود از یکم خردادماه ۹۸ به صورت اجباری در نظام بانکی پیاده‌سازی شود تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی کارشناسان و مدیران نظام بانکی، ناتوانی برخی بانک‌ها در ایجاد زیرساخت لازم را دلیل به تعویق افتادن این طرح اعلام می‌کنند. از سوی دیگر، وقوع مشکل در برخی اپلیکشن‌های طراحی شده از سوی بانک‌ها در این موضوع، دلیل دیگر به تعویق افتادن این طرح عنوان شده است.

 

حالا نیز در اعلام جدید به منظور حفظ امنیت حساب‌های مشتریان و آماده سازی زیرساخت‌ها تا اطلاع ثانوی سیستم استفاده از رمز دوم در بانکداری الکترونیک به شیوه فعلی ادامه دارد.

 

مدیریت امورفناوری اطلاعات و ارتباطات در اطلاعیه ای اعلام کرد: «باعنایت به طرح موضوع غیرفعال شدن رمز دوم ثابت کارت های بانکی از ابتدای خرداد ماه در رسانه‌ها تا اطلاع ثانوی در این بانک براساس شیوه فعلی عمل می شود. این بانک تا راه اندازی سیستم جدید، ارائه خدمت مربوطه بر اساس روش موجود ادامه می‌دهد

 

بنابراین گزارش، در حال حاضر مشتریان بانکی برای خرید اینترنتی یا انتقال وجه اینترنتی یک رمز دوم همیشگی دارند که آن را در کنار مشخصات دیگری مانند شماره کارت، کد CVV2 و تاریخ انقضا وارد می‌کنند. این روش باعث برخی کلاهبرداری ها شده بود و در کلاه‌برداری به روش فیشینگ سارقان به شکلی کاربران را فریب می‌دهند و آن‌ها را به یک صفحه جعلی پرداخت می‌کشانند. این صفحات جعلی کاملاً شبیه صفحه‌های واقعی بانک‌ها طراحی می‌شود و حتی برای آنها آدرس‌هایی که شبیه به پرداخت‌های حقیقی در سیستم بانکی است، طراحی می‌شود. کاربر فریب‌خورده در این صفحه جعلی همه مشخصات خود ازجمله رمز ثابت را وارد می‌کند اما درنهایت همه اطلاعات به‌دقت سارقان می‌افتد.

 

سارقان با استفاده از اطلاعات کارت در کنار رمز دوم ثابت می‌توانند حساب فرد را به‌سرعت خالی کنند. افزایش این آمار باعث شده است تا نظام بانکی به دنبال راه حلی برای رفع این معضل باشد از این رو مقررشده بود بانک‌ها از اول خردادماه ۹۸ رمز دوم ثابت را حذف کرده تا با جایگزینی رمز یکبارمصرف مقابله جدی با برداشت‌های غیرمجاز صورت بگیرد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي بیرجند موزه نمایشگاه قرآن سبک زندگی اسلامی مجلس کانون های مساجد میلاد امام حسن مجتبی ع شبستان بیرجند رمز یکبار مصرف تراکنش بانکی بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی

به گزارش "ورزش سه" با اعلام محمدمهدی احمدی با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی مالک پرسپولیس صورت گرفت، قرار شد سه کرسی از هیئت مدیره در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود. یک سیت هم در اختیار یکی از بانک‌های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیئت مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین می‌شود.
در واقع بانک شهر که بیشترین سهام را در بین بانک‌های این کنسرسیوم در اختیار دارد بیشترین نماینده را در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خواهد داشت و دو بانک دیگر که هر کدام 20 درصد سهام دارند یک کرسی در اختیار می‌گیرند با این تفاوت که انتخاب رئیس هیئت مدیره نیز برعهد بانک‌های تجارت و ملت خواهد بود.
البته این تغییرات از شروع فصل آینده صورت خواهد گرفت و تغییرات هیئت مدیره صددرصدی خواهد بود و چهار عضو فعلی از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس کنار خواهند رفت.
در عین حال احتمال دارد به‌زودی کنسرسیوم بانکی مالک سهام عمده باشگاه پرسپولیس یک مدیر یا یک عضو هیئت مدیره به تیم مدیریتی باشگاه اضافه کند.
بعد از استعفای حسین خبیری و حضور او در رأس باشگاه خیبر خرم آباد در حال حاضر ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس زوج بوده و شامل حسین شهریاری، پیمان حدادی، محمد دلبری و سید مجید پوراحمدی است که همین حالا می‌توان یک عضو به این جمع اضافه کرد تا تعدادشان فرد شود.
البته مدیرعامل بانک شهر گفته یک ناظر مالی در کنار درویش قرار خواهد گرفت که این ناظر مالی عضو هیئت مدیره هم خواهد بود و بدین ترتیب به زودی اولین نماینده کنسرسیوم بانکی وارد هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد