Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، درسومین شب از جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان زن جرائم غیرعمد کرمان مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: زندان جای یک مادر نیست و هیچکس نمیتواند خلاء مادر را پر کند.

در این مراسم، فاطمه السادات حسینی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بااشاره به اینکه زندان یکی از ناخوشایندترین مکان‌ها برای زندگی و مکانی برای جدایی از خانواده، اجتماع و بسیاری از علایق است گفت: ورود شخص به زندان به جز از خود زندانی، خانواده و به ویژه فرزندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ورود به زندان برای همه کس چه مردان و چه زنان بد است، اما برای زنان بدتر است تاکیدکرد: خلاء ناشی از نبود مادر در خانه و خانواده را هیچ کس نمیتواند جبران کند.

رمضان امیری، مدیر کل زندان‌های استان کرمان نیز دراین مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت:تعامل خیلی خوب اداره ها، دستگاه‌های قضایی، اجرایی و زندان باعث افزایش انگیزه و انرژی شده است.

وی افزود:هر خانمی که وارد زندان می‌شود چهارچوب و کانون خانه بهم می‌ریزد.

وی تصریح کرد: تعدادی از بانوانی که در زندان به سر می‌برند خودشان سرپرست خانه نیز هستند که حضور آن‌ها در زندان آسیب‌های زیادی را برای خانواده به دنبال دارد.

امیری بیان کرد: در زندان علاوه بر اقدامات مددکاری و روانشناسی کار‌های فرهنگی، قرآنی و.. انجام می‌شود که مددجو بعد از آزادی و بازگشت به کانون خانواده و جامعه بتواند از این مهارت‌ها استفاده کند.

در ادامه سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان هم با اشاره‌ای به تاریخچه تشکیل ستاد دیه دراستان گفت: این ستاد در سال۱۳۸۰دراستان کرمان راه اندازی شد.

وی افزود: باهمت همه مسئولین و اعضای هیئت مدیره و مشارکت خیرین دراستان تاکنون ۳هزارو ۳۰۱ مددجوی واجد شرایط جرائم غیر عمد زمینه آزادی آن‌ها فراهم شده است.

وی بیان کرد:از این تعداد ۷۰۲نفر با اخذ رضایت شاکیان و دو هزار و ۵۹۹نفر نیز از محل ستاد دیه آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی گفت: هزار و ۲۰۹ نیز با کمک ۱۳میلیاردو ۷۵۵میلیون تومانی خیرین آزاد شدند.

موسوی قوام ادامه داد: در ستاد دیه استان کمیته‌های صلح و سازش تشکیل شده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان گفت:۲۹۰میلیارد تومان اخذ رضایت شاکی بوده است و شاکیان خود جز خیرین هستند.

وی با بیان اینکه کرمان کمترین زندانی بدهکار دیه را دارد گفت: ولی در خصوص بدهکاران مهریه جای نگرانی وجود دارد.

موسوی در ادامه گفت: ازابتدای تشکیل ستاد دیه در استان ۵۷میلیارد ۸۶۲میلیون تومان برای آزادی مددجدیان جرایم غیر عمد انجام شده است.

وی همچنین اظهار داشت: شب اول جشن گلریزان در کرمان ۱۵۰میلیون تومان، شب دوم ۲۰۰میلیون تومان که کمیته امداد نیز در شب دوم آزادی ۶زندانی جرایم غیر عمد را با هزینه ۳۶میلیون تومان عهده دار شده است و این روند تاپایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان خیرین ۸۰۰میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد داده اند.

درسومین شب جشن گلریزان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) در برنامه ماه ماه از شبکه استانی کرمان بانوان برخی اداره ها، بانوان خیر حضور داشتند که هرکدام برای آزادی ۷مددجوی خانم جرائم غیر عمد کرمان دست یاری را رساندند.

همچنین امور بانوان اداره کل زندان‌های استان حقوق یک روز خود را برای آزادی زندانیان نسوان در نظر گرفتند.

درسومین برنامه از جشن گلریزان در کرمان تابلو پته‌ای نیز به مزایده گذاشته شد و یک بانوی کرمانی آن را به مبلغ ۱۴میلیون تومان خریداری کرد و پول آن صرف آزادی بانوان زندانی جرایم غیر عمد کرد.
انتهای پیام/ی

مزایده برای آزادی بانوان در زندان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یدالله روحانی منش افزود: یک بانوی جوان به علت صدور چک کمتر از یک ماه پیش زندانی شده بود که با کمک استاندار همدان به آغوش خانواده بازگشت.

او تصریح کرد: سرپرست یک خانواده به علت بدهی از یک و نیم ماه پیش زندانی شده بود که از این محل برای آزادی این کارگر استفاده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت‌های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

یدالله روحانی منش افزود: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می‌شود.

او تصریح کرد: شماره حساب‌های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک‌های شهروندان است.

دیگر خبرها

  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند