Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار نفر از مردم استان به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: آمارهای غیررسمی میزان مبتلایان به این بیماری را بیش از ۱۳۰ هزار نفر در استان پیش بینی می کند.

«سید راشد جزایری» امروز(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت) با اشاره به برگزاری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در چهارمحال و بختیاری، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: این طرح با هدف اطلاع رسانی و کاهش مخاطرات فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری آغاز و تا نیمه تیرماه سال جاری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش معرفی می شود که باید در این زمینه اطلاع رسانی گردد، افزود: متأسفانه چهارمحال و بختیاری رتبه 12 کشور در فشار خون بالا را دارد و پرخطر تلقی می گردد.

 

وی افزایش فرهنگ تغذیه سالم و کنترل فشار خون با مراجعه به مراکز درمانی را از اهداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت فشار خون بالا در ایران سالانه ۹۷ هزار نفر را به کام مرگ می کشاند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تغذیه مناسب، کاهش استرس، کاهش مصرف نمک و چربی، ورزش روزانه و کاهش وزن را موارد مؤثر در پیشگیری از فشار خون بالا برشمرد.

 

جزایری با اشاره به اینکه خوشبختانه چهارمحال و بختیاری جزء استان های با کمترین میزان مصرف نمک در کشور است، تصریح کرد: نمک از عوامل اصلی فشار خون بالا به شمار می رود که باید با استفاده از دیگر طعم دهنده ها مصرف نمک را به حداقل برسانیم.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای مراکز بهداشتی استان حدود ۵۰ هزار نفر از مردم استان به فشار خون بالا مبتلا هستند، ادامه داد: آمارهای غیررسمی میزان مبتلایان به این بیماری را بیش از ۱۳۰ هزار نفر در استان پیش بینی می کند که از بیماری خود آگاه نیستند.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مجلس خراسان جنوبي نمایشگاه قرآن بیرجند ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی مسجد بسیج ملی کنترل فشار خون طرح بسیج ملی فشار خون بالا کنترل فشار خون چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان

غلامعلی حیدری در بدو ورود به ناغان با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد.

بیشتر بخوانید

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از پایگاه‌های خدمات‌رسان نوروزی

حضور در شورای اداری، افتتاح و بازدید از چند طرح از جمله برنامه‌های محوری استاندار در بخش ناغان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند