Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید احمدرضا علائی طباطبائی دبیر نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با اشاره به میزبانی ایران برای برگزاری این مجمع، گفت: کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل (اسکاپ-ESCAP)، یکی از نهادهای تابعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) است.

وی افزود: این شورا که یکی از ۵ رکن اصلی سازمان ملل متحد به شمار می‌آید، دارای ماموریت گسترده در حوزه اجتماعی و اقتصادی است و از نهادهای تخصصی و منطقه‌ای مختلف تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای مذکور در هر قاره یک آژانس منطقه‌ای دارد و ماموریت آن در آسیا و اقیانوسیه به اسکاپ داده شده است که دفتر منطقه‌ای آن در بانکوک (تایلند) قرار دارد.

بنا به گفته علائی، با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه نوآوری و فناوری و با عنایت به ماموریتهای اسکاپ، پیشنهاد برگزاری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) در سال گذشته توسط مرکز تعاملات بین‌‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به اسکاپ ارائه شد.

وی همچنین تصریح کرد: با پیگیری‌های بعدی، این پیشنهاد تصویب و مقرر شد تا نخستین مجمع در سال جاری و به میزبانی مشترک معاونت علمی و فناوری و اسکاپ طی روزهای 21 و ۲۲ خردادماه در تهران برگزار شود.

علائی ادامه داد: افتتاحیه رویداد مذکور 21 خردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور وزرای علم و فناوری و نمایندگان 62 کشور عضو اسکاپ و روسای سازمانهای بین‌المللی مرتبط برگزار خواهد شد. نشست‌های تخصصی آن نیز طی روزهای 21 و 22 خرداد، همزمان با هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این مجمع، برگزاری 6 نشست تخصصی با موضوعات «خط‌مشی دولتها در ارتقای استارتاپها»، «زنان، نوآوری و فناوری»، «پارک‌ها و مراکز رشد فناوری»، «سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوری»، «نوآوری‌های برخاسته از بستر جامعه» و «تاثیر همکاری‌های جنوب - جنوب در ارتقای سطح علم، فناوری و نوآوری» با حضور چهره‌های بین‌المللی مطرح در دستور کار خواهد بود.

علائی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) 21 تا 22 خردادماه سال جاری توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

326 / 156 اسکاپ نوآوری اینوتکس مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اسکاپ نوآوری اینوتکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فضای کار اشتراکی برای کسانی است که ایده جدید یا مهارت مناسبی دارند و می‌توانند به‌صورت فریلنسری یا دورکاری، فعالیت کنند.

به بیان دقیق‌تر، «Coworking Space»، فضا‌های بزرگی هستند که افراد می‌توانند به‌عنوان محل کار از آنجا استفاده کنند. افراد دراین مکان‌ها، میز و قسمت مخصوص به خود را دارند و از امکانات استفاده می‌کنند.

افراد در کنار یکدیگر و دیگر گروه‌های مستقر مشغول به فعالیت می‌شوند برای همین به آن‌ها فضار کار اشتراکی می‌گویند و همین نکته موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

اجاره چنین فضاهایی معمولا ماهیانه و بر اساس تعداد افراد یا میز محاسبه می‌شود. میانگین هزینه ‌ها برای هر نفر بین ۷۵ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

این میزان هزینه در مقایسه با  شرایط اجاره فضای کار سنتی، به‌صرفه‌تر است. به همبن دلیل، اغلب افرادی که به‌صورت آزاد پروژه دریافت می‌کنند، به دنبال فعالیت در فضاهای کار اشتراکی هستند.

همیچنین مدیران و کارفرمایانی که پس از راه‌اندازی کسب وکار خود به‌دنبال همکاری با افراد فریلنسر هستند، از فضاهای کار اشتراکی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است