Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:50:48 GMT

آبرسانی به 55 روستای ایلام امسال عملیاتی می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۳۶۸

آبرسانی به 55 روستای ایلام امسال عملیاتی می شود

ایلام - ایرنا - معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام از اجرای عملیات آبرسانی به 55 روستای این استان در سال جاری خبر داد.

سید مهدی احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از این تعداد روستا در شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، بدره، دهلران، چرداول و مهران بیش از چهار هزار نفر از جمعیت روستایی ایلام از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعتبار لازم برای اجرای این طرح ها را 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی بیان کرد و افزود: از مجموع 580 روستا ایلام تعداد 498 روستا با جمعیت 175 هزار نفر از خدمات شرکت آبفای روستایی استان بهره مند هستند که بیش از 98 درصد جمعیت روستایی استان را تشکیل می دهد.
معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام تاکید کرد: سال گذشته عملیات آبرسانی به 51 روستا در هشت شهرستان با جذب اعتبار 210 میلیارد ریال از محل منابع توسعه ملی و مجتمع های اولویت دار اجرا شد.
احمدی یادآور شد: اجرای طرح های آبرسانی به صورت مجتمعی برای بهره مندی همه روستاها و به ویژه روستاهای زیر 20 خانوار از آب آشامیدنی، برون سپاری خدمات برای تقویت بخش خصوصی، کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه های شرکت بخشی از مهم ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال های اخیر بوده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، گفت: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستائیان از آب شرب، تعداد زیادی از روستاها را نیز از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.
احمدی، ایجاد مجتمع های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی خواند و اضافه کرد: رسیدگی همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد.
وی به میزان مصرف آب شرب در سطح روستاها نیز اشاره کرد و گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای این استان به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است.
به گفته مدیرعامل آبفای ایلام، الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.
احمدی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است.
به گزارش ایرنا، هم اینک 98.5 درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از 177 هزار نفر در 498 روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.
منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آنرا چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.
3032/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبرسانی روستایی شرکت آبفار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان