Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:39:39 GMT

روند برگشت ارز براي صادرکنندگان کاناليزه شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۴۵۳

روند برگشت ارز براي صادرکنندگان کاناليزه شد

خبرگزاري آريا - رييس کنفدراسيون صادرات ايران عنوان کرد: بانک مرکزي با ارائه بخشنامه جديد ارزي، مسير برگشت ارز را براي صادرکنندگان کاناليزه کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد لاهوتي در جلسه هيات نمايندگان اتاق تهران گفت: متاسفانه در هفته هاي گذشته هجمه اي به صادرکنندگان غيرنفتي مبني بر عدم بازگشت ارز با ارايه آمار نادرستي صورت گرفت که خوشبختانه با ارايه عدد ١٨.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٧ ميليارد دلاري از سوي رييس کل بانک مرکزي و بازگشت ٦٠ درصدي ارز حاصل از صادرات تا ارديبهشت ماه، خط بطلاني بر اين هجمه کشيده شد.
وي با اشاره به بخشنامه روز گذشته بانک مرکزي درباره روش هاي بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: کميته ارزي اتاق ايران پيشنهاداتي ٦ بندي را در قالب نامه اي به رييس کل بانک مرکزي پيشنهاد کرده بود که برخي از آنها در اين بخشنامه لحاظ شده است.
عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني اظهار داشت: بخشنامه ديروز بانک مرکزي براي بازگشت ارز صادراتي البته برخي نگراني ها را بيشتر کرد و نبايد اين بخشنامه روند سرعت بازگشت ارز را کُند کند.
رييس کنفدراسيون صادرات اظهار داشت: بانک مرکزي در اين بخشنانه مسير برگشت ارز را براي صادرکنندگان کاناليزه کرده در حالي که صادرکننده بايد مُختار باشد تا با هر يک از روش‌هاي مورد تاييد بانک مرکزي، خصوصا ابزار مهم واردات در مقابل صادرات امکان برگشت ارز را داشته باشد.
وي ادامه داد: امکان بازگرداندن ارز صادراتي به شکل اسکناس در برخي از بازارها وجود ندارد و سهم ابزار مهم واردات مقابل صادرات ٣٠ درصد در نظر گرفته شده که بسيار ناچيز است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز