Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاهی که بنا است در تراز انقلاب باشد باید از فرصت‌های درخدمت مردم بودن استفاده کند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدمهدی طهرانچی در جلسه قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد استان خوزستان که در سالن جلسات شهدای مدافع حرم برگزار شد با اشاره به 31 اردیبهشت‌ماه به عنوان سالگرد تولد 31 سالگی این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد بعد از حساسیت مقام معظم رهبری و انتخاب هیئت موسس تغییر ریلی در نظام آموزشی در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت بازگشت دانشگاه به هویت اصلی خود بیان کرد: دانشگاه به عنوان نهاد فرهنگ‌ساز است و رسالت آن تنها دانش نیست و آثار اجتماعی آن در کنار دیگر آثار آشکار است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان این‌که علاوه بر آسیب‌ها رویش‌هایی را در دانشگاه‌ها داشتیم، افزود: تعریف از دانشگاه به ویژه دانشگاه آزاد حضور در متن جامعه است، دانشگاه باید قوه عاقله را در شرایط محیطی رشد دهد.

وی با اشاره به این‌که تنها رسالت دانشگاه ارائه مدرک نیست، خاطرنشان کرد: دانشگاهی که بنا است در تراز انقلاب باشد از فرصت‌های درخدمت مردم بودن باید استفاده کند، یکی از ضرورت‌های درونی دانشگاه رسالت آن نسبت به جامعه است که این مسئله با ایجاد قرارگاه جهادی معنا و مفهوم پیدا کرد.

طهرانچی با بیان این‌که دانشگاه در متن جامعه و از کنش و واکنش برخوردار است اظهار داشت: رسالت دانشگاه حضور در بطن جامعه و رسیدگی به کوچه کوچه آن است چرا که برای هر شهر نسخه می‌پیچد. قرارگاه جهادی باید جهادی می‌بود چرا که باید ساختارشکنی می‌کردیم و نیاز به ادبیات انقلاب ساختارشکن داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: برخی با نگاه غربی از عنوان حرکت جهادی خوششان نمی‌آید و به این مجموعه‌ها حمله می‌کنند، مقصد در جهاد درک مردم و زندگی برای آنها است و در این راه به دنبال رشد و تعالی آنها هستیم.

وی در تبیین اهداف تأسیس دانشگاه ادامه داد: تربیت نیروی انسانی نخستین هدف است که مشاهده می‌شود اساتید دانشگاه در متن مردم حضور پیدا کردند. دومین هدف نیز افزایش دانش است که در کتابی با محوریت سیل خوزستان به دنبال تهیه و تدوین آن هستیم.

طهرانچی از دیگر اهداف دانشگاه را حل مسئله و تعالی فردی، اجتماعی، معنوی و فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: مگر می‌شود که در مناطق سیل‌زده حضور داشت اما حل مسأله توسط دیگر محل‌ها باشد، باید میدانی حضور داشت تا بتوان شرایط را درک کرد.

رئیس دانشگاه آزادبیان کرد: برخی از کج سلیقگی‌ها آن است که می‌گویند چرا دانشگاه آزاد قرارگاه جهادی ایجاد کرده در صورتی که باید این کار را انجام دهد، یک هزار مقاله مقطع ارشد و دکتری با محوریت سیل خوزستان خواهیم داشت.

اهواز| دانشگاه آزاد به دنبال برطرف کردن مشکلات جامعه است + تصویراهواز| دانشگاه آزاد به دنبال حضور فعال در قالب کنش‌گر همراه با مردم استمعافیت شهریه دانشجویان بازمانده از تحصیل دانشگاه آزاد اعلام شد
وی با اشاره به این‌که قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در نجاتی برای دانشگاه است، گفت: قرارگاه جهادی پل بین دانشگاه و جامعه بود که از این طریق به دانشگاه اجتماعی تبدیل شدیم. در سیل اخیر دانشگاه آزاد نشان داد که یک دانشگاه مسئولیت‌پذیر است.

طهرانچی با بیان این‌که دانشگاه آزاد به دانشگاه با محوریت پشتوانه برای مردم تبدیل شد اظهار داشت: سیل اخیر مایه وحدت و اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی بسیاری داشت، رشد و تعالی در دانشگاه آزاد از جمله این اثرات است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد خوزستان با حرکت جهادی سال‌ها رشد و تعالی پیدا کرد و در آن رنگ، فرهنگی و نگاه دیگری ایجاد شد و تا عید فطر در کنار مردم سیل‌زده به صورت مستقیم هستیم.

وی بیان کرد: آمادگی به‌کارگیری تحقیقاتی چند هزار نفری در سال 98 پیرامون سیل استان خوزستان و به دنبال آن برگزاری کنفرانس ملی را داریم.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت در استان، با تبریک 12 اردیبهشت روز معلم و تسلیت سالروز شهادت استاد شهید گرانقدر آیت الله مطهری، اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که ما در حوزه بصیرت‌افزایی برای خود و جامعه کوشش کنیم. 

وی با بیان اینکه در اثر معارف الهی، انقلاب اسلامی شکل گرفته است، گفت: ما هر مقدار بر معارف الهی خود بیفزاییم، جامعه را از آسیب‌ها مصون کرده و آن‌را پیش بردیم. معارف الهی با اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: انقلاب اسلامی را در دل دشمن‌ترین دشمنان نفوذ دادیم، اما متأسفانه در درون خود مشکل داریم، افرادی هستند که قدر این انقلاب را نمی‌دانند و ذهن آنها مشوش شده است باید معارف را ترویج کنیم.

وی بیان داشت: امام رضا(ع) از آفتاب‌های تابنده‌ای است که در این کشور است و باید مکتب، سیاست، برنامه‌ها و ... او شناسانده شود. باید برای دهه کرامت اقدامات لازم را انجام و افراد را به سمت معرفت و بصیرت سوق داد.

نکونام در پایان با تأکید بر اینکه باید در کارها همدلی و همفکری داشت تا نتیجه خوبی حاصل شود، خاطرنشان کرد: باید معارف اهل بیت(ع) را خصوصاً برای نوجوانان و جوانان تبیین کرد و کارها را به صورت محتوایی پیش برد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است/ شهید مطهری معلم تراز انقلاب بود
  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند