Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@17:01:33 GMT

رسمی یا پیمانکاری؛ مساله اینست!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۰۰۹

جمعی از کارگران شرکت‌های تابعه وزارت نفت در تماس با خبرنگار ایلنا از گسترش قراردادهای پیمانکاری ابراز نگرانی کردند و گفتند: نگرانیم که ما کارگران قرارداد معین یا قرارداد ثابت به پیمانکاران واگذار شویم.

از قرار معلوم این نگرانی بیشتر در مورد کارگران با سطح تحصیلات پایین‌تر مصداق پیدا می‌کند؛ کارگرانی که سالها پیش با مدرک تحصیلی دیپلم به استخدام شرکت‌های تابعه وزارت نفت درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران می‌گویند: بیست سال پیش که شروع به کار کردیم، امید داشتیم که روزی رسمی شویم؛ حال نگرانیم که نکند بعد از بیست سال کار و جان‌کندن، تبدیل به کارگر پیمانکاری یا ارکان ثالث شویم.

این کارگران از آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، ابراز نگرانی می‌کنند؛ این درحالیست که مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی همین اواخر گفته است: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند؛ مطابق چارت سازمانی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی دارای ۴ هزار و ۲۲۳ نیروی رسمی است؛ هم اکنون ۶۰۹ نیروی قرارداد مستقیم در فازهای مختلف مشغول فعالیت هستند و بیش از ۸ هزار و ۸۸۹ نیروی ارکان ثالث نیز در این مجتمع شاغل هستند؛ این تعداد تنها در مورد نیروهایی است که در خود مجتمع مشغول به کار هستند.

با این حساب تعداد پیمانکاری‌های پارس جنوبی دوبرابر رسمی‌هاست؛ حال کارگران قراردادی که خود را در میانه این چرخه می‌بینند، نگرانند که به جای رسمی شدن که رویای سالیان آنها بوده، پیمانکاری شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پرسپولیس به مربی تراکتور تبریک گفت