Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@18:42:21 GMT

سهام آسیایی در پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۱۵۸

ساعت24 -با تشدید نگرانی‌ها در مورد این که قرار گرفتن شرکت هوآوی در لیست سیاه آمریکا بتواند بیش از پیش روابط پرتنش بین چین و آمریکا را تیره‌تر کند، سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، با تشدید نگرانی‌ها در مورد اینکه قرار گرفتن شرکت هوآوی در لیست سیاه آمریکا بتواند بیش از پیش روابط پرتنش بین چین و آمریکا را تیره‌تر کند، سهام آسیایی افت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن در معاملات امروز بدون تغییر باقی ماند اما در پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود که در روز جمعه ثبت شده بود، درجا زد. این شاخص نسبت به بالاترین سطح ۹ ماهه خود که یک ماه پیش ثبت کرده بود، ۰.۸ درصد افت کرده است.

نیکی ژاپن درصد افت کرد، درحالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۷ درصد رشد کرد.

سهام استرالیا تحت شاخص ای‌اس‌اکس ۰.۲۳ درصد پایین آمد.

دربازار چین، پس از افت روز گذشته، شاخص کامپوزیت شانگهای معاملات امروز را با رشد آغاز کرد و ۰.۵۱ درصد بالا آمد. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۱ درصد افت کرد.

سیما شاه، استراتژیست ارشد در لندن، می‌گوید: با انتشار اخباری از بدتر شدن مواضع آمریکا در مورد هوآوی، به نظر می‌رسد که جنگ تجاری چین و آمریکا حالا به جنگ تکنولوژی تبدیل شده است. هرچه این روند بیشتر ادامه پیدا کند، آسیب‌های جانبی آن در آسیا و آمریکا بیشتر احساس خواهد شد.

برخی شرکت‌های آمریکایی، نظیر گوگل از شرکت آلفابت، از همین حالا شروع به محدود کردن خدمات خود برای هوآوی کرده‌اند.

سیما شاه ادامه می‌دهد: مصمم بودن دولت آمریکا برای فلج کردن روند چین برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت در بخش فناوری آن‌قدر واضح است که شما شاهد این هستید که اقداماتی که بر علیه شرکت هوآوی انجام می‌شود، نه تنها به بخش تکنولوژی چین، بلکه به بخش تکنولوژی آمریکا هم آسیب می‌زند.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن، اندکی افت کرد و به ۱۱۰.۰۵ رسید، این درحالی است که روز دوشنبه، دلار نرخ برابری خود را تا ۱۱۰.۳۲ رسانده بود که بالاترین سطح ۲ هفته‌ای آن است.

نرخ برابری دلاری یوآن در بازارهای جهانی، که روز جمعه تا ۶.۹۴۹۷، که پایین‌ترین سطح ۵.۵ ماهه آن بود، پایین آمده بود، امروز با اندکی تقویت به ۶.۹۴۰۳ رسید.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کد خبر: 1228308 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند