Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امروزه برج‌سازی، توسعه شهری و صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز وقوع بحران‌ها و حوادث ناشی از زندگی شهری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در دومین نشست کتابخوانی سازمان آتش‌نشانان و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تعهد، مسئولیت‌پذیری و فداکاری آتش‌نشانان نشأت گرفتـه از روح بلند انسان‌هایی است کـه با تمام وجود برای نجات جان و اموال دیگران تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیروهای سازمان آتش‌نشانی اصفهان در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان و خوزستان بسیار خوش درخشید و توانست نقش پررنگی ایفا کند، خاطرنشان کرد: این سازمان همچنین در بحث بحران سیل زاینده‌رود با تمام نیروها و امکانات ورود پیدا کرد و با تدابیر ویژه، برنامه‌ریزی مناسب و اطلاع‌رسانی به موقع توانست این بحران را بسیار خوب مدیریت کند و بدون کوچکترین حادثه‌ای، رضایتمندی شهروندان را به‌ دست آورد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و رویکرد سازمان آتش نشانی باید متناسب با شرایط جامعه و توسعه روزافزون شهرها صورت گیرد٬ خاطرنشان کرد: امروزه برج‌سازی، توسعه شهری و صنعتی می‌تواند زمینه‌ساز وقوع بحران‌ها و حوادث ناشی از زندگی شهری باشد همچنین با توجه به اینکه حوادث طبیعی در کمین شهرها است، برنامه‌های آتش نشانی باید همگام با توسعه مدرن شهرها تدوین شود.

وی کاهش حوادث و تلفات را یکی از اولویت‌های سازمان آتش نشانی عنوان کرد و گفت: در شهر اصفهان به عنوان یک کلانشهر با جمعیت بیش از دو میلیون نفر و وسعت ۴۶ هزار هکتار می‌طلبد که سازمان آتش‌نشانی آن از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در رتبه عالی قرار داشته باشد تا در مواقع بحران کمترین حوادث را شاهد باشیم.

امیری ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۹۰ نفر از جوانان سازمان اتوبوسرانی با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی جذب سازمان آتش‌نشانی شدند و خوشبختانه امروز نیروهای جوان٬ پویا، باانگیزه و کارآزموده در این سازمان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید در سازمان آتش نشانی اصفهان، منشأ تحول و رویکردی نوین در سازمان بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه آتش‌نشانی در حال تکمیل است که بر اساس زمان‌بندی اعلام شده تا هفتم مهرماه همزمان با روز آتش نشان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: شهر اصفهان با جمعیت بیش از دو میلیون نفر نیاز به ۴۰ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر دارد که برای رسیدن به این هدف، در سال‌جاری احداث پنج ایستگاه آتش نشانی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:  اقدامات بسیار خوبی در زمینه خرید تجهیزات و خودروهای موردنیاز سازمان آتش‌نشانی اصفهان آغاز شده که از جمله آن می‌توان به خرید ۲۰ دستگاه خودرو با مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد که اعتبار تجهیز و تکمیل این خودروها نیز تأمین شده و پس از تجهیز کامل به ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی اضافه می‌شود.

امیری با بیان اینکه شهر اصفهان می‌تواند شهری خطرپذیر باشد و باید همواره پیشگیری‌های الزم برای کاهش حوادث انجام شود، اظهار کرد: برای نخستین بار در اصفهان قرارداد مطالعات پدافند غیرعامل به دستور شهرداری اصفهان تنظیم شده و پیمانکار یا همان مشاور مربوطه در حال انجام مطالعات الزم و تدوین گزارشی است که بتوانیم به یک طرح جامع برسیم و به کمک آن از بروز حوادث غیرمترقبه جلوگیری و شهر را در برابر خطرات احتمالی، حفظ کنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تجهیزات ایمنی جذب نیرو سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان شهر شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک خبر خوب نه‌تنها باید جامع باشد، بلکه باید علاوه‌بر نقاط ضعف به بیان نقاط قوت نیز بپردازد، از این‌رو تعامل مسئله‌محور نه فقط با مدیریت شهری، بلکه با سایر دستگاه‌ها می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان درباره بررسی لایحه تعامل با اصحاب رسانه و پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها اظهار کرد: پیچیدگی‌های شهرداری اجازه نمی‌دهد که مسائل و امور به روال عادی انجام شود و در صورتی‌که بخواهیم جلسات ما در این حوزه به نتیجه خوبی دست پیدا کند، باید به‌طور ساختارشکنانه پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حوزه اقتصادی به بازنگری قانون درآمد پایدار در تمام موارد پرداخته است و این ضرورت در حوزه فرهنگی، اجتماعی و رسانه نیز وجود دارد، افزود: تلاش شده است تا نحوه تعاملی که رسانه باید با موضوعات مختلف در شهر داشته باشد، در شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شود، چرا که یک خبر خوب نه‌تنها باید جامع باشد، بلکه باید علاوه‌بر نقاط ضعف به بیان نقاط قوت نیز بپردازد و مسیری که باید در تعامل مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک حکومت محلی با رسانه ایجاد شود، همین موضوع است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رسانه‌های سنتی رقیب پیدا کردند و رسانه‌های مکتوب در حال حاضر در شرایط سختی به سر می‌برند، تصریح کرد: حجم اطلاعات بدون منبع و رسیدن به دوران مرگ منبع، مخاطب را به جایی رسانده است که باید دوباره رسانه‌های رسمی را به‌عنوان رسانه مرجع قرار دهیم.

صالحی ادامه داد: تعامل مسئله‌محور نه‌فقط با مدیریت شهری، بلکه با سایر دستگاه‌ها می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این تعامل باید آورده شهرداری برای رسانه‌ها و آورده رسانه‌ها برای شهرداری و اینکه در چه سطحی قرار دارد، مشخص شود و به‌طور قطع باید بین رسانه‌ای که فعال و بازنشر آن مشخص است با رسانه‌ای که موقعیت، تأثیر، ضریب انتشار و نحوه پرداختن آن به مسائل مشخص نیست، تفاوت قائل شد.

کد خبر 747920

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد