Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:19:21 GMT

عمار حکیم: عراق بین ایران و آمریکا میانجی‌گری کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۴۸۶

عمار حکیم: عراق بین ایران و آمریکا میانجی‌گری کند

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق با اشاره به روابط عمیق بغداد با تهران و واشنگتن گفت که عراق باید میان ایران و آمریکا نقش میانجیگر ایفا کند.

به گزارش ایسنا، عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شده، اعلام کرد که در رابطه با تنش بوجود آمده میان آمریکا و ایران پنج اقدام ذیل را باید اتخاذ کنیم:

۱- تلاش برای جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه که این مساله اولویت ما به شمار می‌رود زیرا اگر جنگی رخ دهد به دیگر کشورهای منطقه نیز خواهد رسید تا اینکه به یک جنگ جهانی تبدیل شود و بیشترین آسیب‌ها به عراق خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- ساکت کردن تندروها و تمام کسانی که در این اوضاع ملتهب هیزم در آتش می‌ریزند.

۳- با توجه به منافع عراق باید قطب نما و سیاست خود در این رابطه را مشخص کنیم.

۴- پایان دادن به اتهامات و حفظ وحدت ملی.

۵- عراق روابط عمیقی با هر دو طرف دارد و باید نقش میانجیگر ایفا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا ايران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نیچروان بارزانی به تهران

وبگاه «روداو» گزارش داد نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار است روز یکشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد ایران به تهران سفر کند.

به گزارش مشرق، این پنجمین سفر بارزانی به ایران طی ده سال گذشته است و او قرار است در سفر جدید با برخی از مقام‌های ایران از جمله «سید علی خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران و «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کند.

سفر پیشین نیجروان بارزانی به ایران در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (آگوست ۲۰۲۱) برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاده بود.

روداو نوشته ایران و منطقه کردستان عراق روابط خوبی با یکدیگر دارند و بارزانی در همایشی در ماه آوریل در سلیمانیه گفت که ایران در موفقیت اقتصادی این منطقه نقش داشته است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد