Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@00:28:42 GMT

کاهش میزان اهدای خون در کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۴۹۸

علی اکبر پور فتح‌اله (مدیرعامل سازمان انتقال خون) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش تعداد اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان میزان اهدا خون در کشور کاهش می‌یابد، خوشبختانه ما همیشه برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم تا با ذخیره خوبی مناسب وارد این ماه مبارک شویم.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر وضعیت اهدای خون اگرچه کاهش داشته، اما قابل مدیریت است در استان‌هایی که میزان اهدای خونشان کاهش پیدا کرده، دستورالعملی فرستاده شده است که تا بعد از افطار نیز، درب‌های مراکز انتقال خون باز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان انتقال خون تصریح کرد: در استان‌ها، مراکز انتقال خون از افطار تا سحر در خدمت اهداکنندگان است، همچنین این تجربه وجود دارد که بسیاری از هموطنان ما، در ایام شب‌های قدر نذر اهدای خون دارند بر این اساس میزان اهدای خون در شب‌های قدر افزایش می‌یابد.

وی درخصوص کمبود خون در استان خوزستان اظهار کرد: با راهکارهایی کمبود خون را مدیریت می‌کنیم، در استان خوزستان هم مشکل کمبود خون با انتقال از دیگر استان‌ها در حال رفع شدن است.

او در ادامه بیان کرد: در زمینه کمبود کیسه‌های فیلتر دار در یک مقطعی با کمبود مواجه بودیم، اما در حال حاضر مشکل آن نیز حل شده است.

پور فتح‌الله همچنین افزود: طبیعتا در همه استان‌ها میزان اهدای خون کاهش یافته، اما این مسئله را با اهدای خون مراجعه‌کنندگان مدیریت می‌کنیم، استان‌هایی که تعداد بیماران تالاسمی بیشتری مانند استان سیستان و بلوچستان دارند با مشکل کمبود خون مواجه هستند که در این استان‌ها نیز مشکل درحال رفع شدن است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت:کمبود چند ساله آب شرب روستای میرآباد مازول در بخش مرکزی نیشابور رفع شد.
جعفر تمیز افزود: با توجه به کمبود آب و جیره‌بندی چاه آبرسانی روستای میرآباد مهندسی مجدد این چاه در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: چاه آبرسانی روستا با نوسازی لوله آبده، کابل برق رسانی، الکتروپمپ و تابلو برق با اعتباری بالغ بر ٢۱ میلیارد ریال تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد.
تمیز افزود: با اجرای عملیات تجهیز چاه آبرسانی روستای میرآباد آبدهی چاه از ٧/۵ لیتر به ٢٠ لیتر بر ثانیه افزایش و مشکل چندین ساله کمبود آب ١٢٠٠ مشترک این روستا رفع شد.

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور