Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی یزد، ستاد اجرایی «بسیج ملی کنترل فشار خون بالا» با حضور مسئولان استانی در یزد برگزار شد.
محمد رضا دهقانی در این نشست گفت: طبق مطالعات انجام شده در سال گذشته، یک سوم جمعیت کشور به فشار خون بالا مبتلا هستند و عدد ۱۴۰ روی ۸۰ فشار خون بالا تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: از مجموع ۱۶ میلیون فرد مبتلا به فشار خون در کشور، ۴۰ درصد آنان از فشار خون خود آگاه نیستند و زمانی مطلع می‌شوند که عوارض مرتبط با آن نظیر بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته‌های مغزی بروز کند لذا ضرورت پیشگیری از این قاتل خاموش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر ستاد اجرایی این بسیج در ادامه خاطر نشان کرد: در سال ۲۰۱۷ تعداد ۹۷ هزار نفر در اثر بیماری‌های مرتبط با فشار خون بالا در کشور ما جان خود را از دست داده اند. وی تصریح کرد: در اجرای این طرح کلیه افراد ایرانی، غیر ایرانی و مهمانان کشوری بین ۳۰ تا ۷۰ سال، بیماران کلیوی و تمامی زنان باردار در هر گروه سنی غربالگری می‌شوند و گروه هدف می‌توانند جهت اندازه گیری فشار خون خود به مراکز ثابت و سیار، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.
دهقانی اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا طی دو مرحله اجرایی می‌شودکه مرجله اول از ۲۷ اردیبهشت (همزمان با روز جهانی فشار خون) تا ۱۷ خرداد ماه است که اطلاع رسانی عمومی و تجهیز امکانات در این مرحله انجام می‌شود، اما چنانچه افرادی هم در این مرحله مراجعه کنند فشار خون آنان اندازه گیری و ثبت می‌شود که آغاز اجرایی شدن طرح در لیالی قدر و عید فطر است و مرحله دوم از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه است که اجرای طرح به صورت رسمی در تمامی مراکز، ادارات، کلینیک ها، بیمارستانها، اماکن، مکان‌های تردد و... انجام می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۱۴۳ طرح اشتغالزایی اجتماع محور خرد و کلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان در ۲۱۰ روستا و ۱۱ شهرستان استان به همت بنیاد برکت  به بهره برداری رسیده است
موسوی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیش از ۲۶ تسهیلگر و مجری در ۱۱ شهرستان استان با اشتغال زایی خرد و کلان در مناطق هدف و روستایی رشته‌های شغلی کشت گیاهان دارویی، بذر نهال، طیور، نیروگاه خورشیدی، تولیدی پوشاک، خدمات فنی، بازرگانی و عمومی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری، دام سبک و سنگین، آبیاری و زه کشی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع دستی، فناوری نوین، گلخانه، ماشین آلات، زنبور عسل را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی