Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-07@13:58:18 GMT

حرمت شکنی ماه مبارک رمضان در استان مازندران+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۰۴۰

در ادامه کلیپی از حرمت شکنی ماه مبارک رمضان در برخی تالارهای تشریفاتی استان مازندران را مشاهده می‌کنید. به گزارش بلاغ، در زمانی که مسئولان مربوطه در خواب غفلت قرار دارند در تالارهای پذیرایی استان مازندران با فعالیت‌های ضدفرهنگی حرمت شکنی می‌شود.
حال می‌ماند نوع برخورد محاکم قضایی و مسئولان دولتی بویژه استاندار و فرمانداران که آیا در قبال این جسارت به ماه مبارک رمضان دادستان‌ها واکنش مورد انتظار را نشان خواهند داد؟



.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست با جمعی فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور، طی سخنانی با اشاره به کلام مبارک حضرت علی (علیه‌السّلام) مبنی بر«مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً»، اظهار کرد: جایگاه معلم در جامعه ما جایگاه رفیع و مَنیعی است؛ اما باید ببینیم که آیا در عمل توانسته‌ایم این جایگاه رفیع و مَنیع را پاس بداریم؟ آیا تخصیص سهم و اعتبار و بودجه به آموزش‌وپرورش ما همتراز با اهمیت بالای نهاد آموزش و تربیت می‌باشد؟ علت پایین بودن امکانات مالی و تجهیزاتی آموزش و پرورش نسبت به برخی دیگر از دستگاه‌ها چیست؟ مگر غیر از این است که هر میزان هزینه‌کرد در آموزش‌وپرورش، به مثابه سرمایه‌گذاری است؟ اگر تغییر و جابجایی وزرای آموزش‌و‌پرورش در ادوار مختلف زیاد بوده است، علت این امر ناشی از اهمیت و عظمت کار در این وزارتخانه است یا بحث نقصان کارکردی مطرح است؟ 

فرهنگیان باید پاسدار حرمت و حریم نهاد آموزش و مرکز آموزشی و دانش‌آموز باشند

رئیس قوه قضائيه در ادامه با تاکید بر تکریم جایگاه و مقام رفیع معلم و مدرسه، گفت: حرمت مراکز آموزشی و فعالان آن اعم از دانش‌آموزان و معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود؛ همانطور که حریم خصوصی آنها نیز باید حفظ گردد؛ شکستن این حرمت و این حریم از هیچ شخص و هیچ بخشی قابل قبول نیست؛ در وهله نخست خودِ معلمان و فرهنگیان باید پاسدار حرمت و حریم نهاد آموزش و مرکز آموزشی و دانش‌آموز باشند؛  در اینجا قطعاً باید رسیدگی صورت گیرد تا حق و حقوقی از کسی ضایع نشود؛ خُب چه کنیم که هم حرمت معلم و دانش‌آموز و حریم خصوصی‌اش حفظ شود و هم حقی از کسی ضایع نشود؟ باید در قبال این مسائل چاره‌اندیشی کرد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به برخی نکات مطرح شده در جلسه در مورد ورود ضابطین برای بازداشت محکومین به داخل مدرسه گفت: بر قوه قضائيه، ضابطین دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی فرض است که حرمت و حریم مراکز آموزشی و اعضای آن را پاس بدارند؛ قطعاً تردیدی در این مقوله وجود ندارد در این خصوص نیز آماده شنیدن پیشنهادات هستیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به عرصه‌های گسترده و فراخِ تعامل و همکاری میان نهاد قضا و نهاد آموزش‌وپرورش در کشور، گفت: مشارکت فعالانه معلمان و فرهنگیان در راستای افزایش سطح دانش حقوقی و قضایی دانش‌آموزان و والدین آنها، یکی از عرصه‌های تعامل و همکاری میان نهاد قضا و نهاد آموزش‌وپرورش است؛ شما معلمان و فرهنگیان می‌توانید دانش‌آموزان را با حقوق و تکالیف اجتماعی و شهروندی‌شان آشنا کنید تا از این طریق از وقوع تخلف و جرم پیشگیری به عمل آید.

رئیس عدلیه افزود: البته خودِ شما معلمان و فرهنگیان باید در مقام آموزشِ حقوق و قضا به دانش‌آموزان، نسبت به حیطه‌های قانونی عنایت و اِشراف داشته باشید؛ فی‌المثل در همین نشست دو نفر از معلمین از عبارت «ترک فعل» استفاده کردند؛ در اینجا باید توجه شود که مقوله‌ی «ترک فعل» شقوقِ مختلفی دارد؛ یک ترک فعل، منجر به جرم می‌شود و یک ترک فعل نیز مستلزم جرم است و مستقلاً جرم محسوب نمی‌شود؛ در این موارد حتماً قوه قضائیه باید ورود و برخورد قانونی کند؛ یک نوع ترک فعل هم وجود دارد که سبب تضییع امور می‌شود ، این ترک فعل ممکن است جرم نباشد اما از باب حقوق مدنی می‌توان به آن رسیدگی کرد؛ از سویی دیگر، باید دید شخصی که ترک فعل کرده، آیا قدرت اجرایی داشته یا خیر؟ بعضاً یک مدیر یا مسئول می‌خواهد کاری را انجام دهد اما امکانات آن را ندارد؛ لذا باید به این نکته نیز توجه شود؛ علی‌ایحال، لفظِ «ترک فعل» بسیار در حال مطرح شدن در جامعه است، بدون آنکه ابعاد و شقوق آن تبیین شود؛ شما معلمان و فرهنگیان در این زمینه می‌توانید اثرگذار باشید.       
 
قاضی‌القضات با اشاره به پرونده‌هایی که در دیوان عدالت درخصوص معلمان و آموزش‌وپرورش مطرح است، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش نمایندگانی را معرفی کند تا به پیگیری دادخواست‌هایی بپردازند که درخصوص مقولات مرتبط با آموزش‌وپرورش، تسلیمِ دیوان عدالت اداری می‌شوند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان نیز نسبت به این موضوع و رفع مسائل حوزه آموزش و پرورش، اهتمام دارد.   

محسنی اژه‌ای در ادامه بیان داشت: مطابق گزارشات واصله از سازمان بازرسی کل کشور، جهت‌گیری اقدامات این سازمانِ نظارتی، همواره در راستای تأمین منافع وزارت آموزش‌وپرورش بوده است؛ سازما بازرسی در موارد متعددی، پیگیرِ قوانین و بخشنامه‌های معطل‌مانده‌ی حوزه آموزش‌وپرورش بوده است و مکاتبه این سازمان با مجلس در رابطه با رتبه‌بندی معلمان، اقدامی اثرگذار در این حوزه بوده است. در اینجا نیز مجدداً تاکید داریم که هر مقدار از قوانین در حوزه کاری آموزش‌وپرورش که اجرا نمی‌شوند و یا به نحو مطلوب اجرا نمی‌شوند را به سازمان بازرسی برای پیگیری معرفی کنید.
 
رئیس قوه قضائيه بیان داشت: بدون تردید حوزه همکاری و تعامل آموزش‌وپرورش و«معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه» نیز بسیار گسترده و مبسوط است؛ حضور قضات و حقودانان در مدارس، با هدف ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و قضایی دانش‌آموزان و معلمان و تجویز و ترویج راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در میان قشر گسترده مرتبط با نهاد مدرسه، اعم از دانش‌آموزان، اولیای آنها، معلمان، فرهنگیان و خانواده‌های‌شان، اقدامی اثرگذار است؛ همچنین حضور دانش‌آموزان و معلمان در محاکم قضایی و یا جلسات هیئت عمومی دیوان عالی و یا دیوان عدالت اداری در چارچوب ضوابط، امری بلاملانع و نافذ و مفید است.
 
رئیس دستگاه قضا در پایان با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در جلسه ناظر بر تجیهز هنرستان‌ها از طریق عواید و منابع حاصل از اموال تملیکی، گفت: در این حوزه، اختیار عمل با دولت است اما چنانچه قوه قضاییه بتواند کمکی ارائه دهد، حتماً دریغ نخواهیم کرد چرا که همانطور که تاکید کردم ما هزینه‌کرد در آموزش‌وپرورش را به مثابه سرمایه‌گذاری تلقی می‌کنیم.  

مدارس دولتی، مأمن و پناهگاهی برای خانواده‌هایی که از لحاظ مالی تمکن ندارند، باشد

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی»دادستان کل کشور به طرح مطالبی در خصوص ضرورت تقویت مدارس دولتی در جنبه‌های مختلف از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی» دادستان کل کشور ضمن انتقاد از  نحوه رسیدگی به مدارس دولتی و توسعه مدارس غیرانتفاعی، گفت: ما به عنوان نظام اسلامی وظیفه داریم شرایط و زمینه شکوفایی استعدادهای فرزندان این جامعه را فراهم کنیم اما متاسفانه این شرایط در اغلب موارد در مدارس دولتی فراهم نیست.

دادستان کل کشور‌ عنوان کرد: انتظار ما این است که مدارس دولتی، مأمن و پناهگاهی برای خانواده‌هایی که از لحاظ مالی تمکن و امکانات لازم را ندارند اما دغدغه‌ی تربیت فرزندان‌شان را دارند، باشد.

احترام عدلیه به جامعه تعلیم و تربیت کشور

«صحرایی» وزیر آموزش و‌ پرورش نیز طی سخنانی گفت: دیدار امروز جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه با رئیس قوه قضائیه، یک جلسه بی‌سابقه است که پیش از این در هیچ دوره‌ای شاهد برگزاری آن نبوده‌ایم؛این جلسه نشان‌دهنده توجه ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و قوه قضائیه نسبت به مقام معلم و امر تعلیم و تربیت است؛ اعتقاد ما این است که برگزاری این نشست از سوی دستگاه قضا، نشان‌دهنده احترام عدلیه به جامعه تعلیم و تربیت کشور است. 

وی ضمن قدردانی از سازمان بازرسی به واسطه تلاش‌هایی که در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش و معلمان کشور انجام داده است، گفت: سازمان بازرسی با پیگیری‌ها و اقدامات خود، جزو مهم‌ترین بخش‌هایی بود که کمک کرد تا وزارت آموزش و پرورش بر مشکلات ناشی از مقوله رتبه‌بندی معلمان فائق بیاید؛ بعد از اقدام به موقع سازمان بازرسی، ۳۰۰ هزار نفر توانستند اعتراض خود را در زمینه رتبه‌بندی ثبت کنند در حالیکه تا پیش از آن کمتر از ۲۶۰ هزار نفر اعتراض خود را ثبت کرده بودند؛ کلیه این اعتراضات بررسی شد و امروز خرسندیم که اعلام کنیم به صورت جریانی شاهد اعتراض معلمان به رتبه‌بندی‌ها نیستیم بلکه اعتراضات موجود، صرفاً اعتراضاتی فردی هستند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از کمک‌ها و مساعدت‌های سازمان بازرسی در زمینه اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: همچنین با کمک‌های بی‌دریغ این سازمان، کارگروهی با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و این کارگروه، مسئولیت انتشار کتاب‌های کمک آموزشی را برعهده گرفت.
صحرایی ادامه داد: همچنین بر خود لازم می‌دانم که از دیوان عدالت اداری و رئیس این دیوان به سبب آنکه بسیاری از موضوعات را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل اساسی، از جنبه پیشگیرانه با ما در میان می‌گذارند،قدردانی کنم؛ ما نیازمند آن هستیم که پیشگیرانه مورد رصد قرار بگیریم تا مرتکب خطایی نشویم و این کاری است که دیوان عدالت اداری به خوبی آن را انجام می‌دهد. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین از اقدامات سازمان ثبت طی دوره اخیر در راستای صدور ۳۰ هزار سند تک برگ برای این وزارت‌خانه قدردانی کرد.

صحرایی در ادامه، ضمن مثبت ارزیابی کردن صدور آراء جایگزین حبس از سوی قضات، خواستار استفاده از این ظرفیت در زمینه تجهیزهنرستان‌های کشور شد.

وی همچنین مقوله تعلیم و تربیت را عمومی‌ترین و فراگیرترین خدمتِ حاکمیت دانست و گفت: سند تحول آموزش و پرورش در واقع، ائتلاف برای اعتلای مقوله تعلیم و تربیت در کشور است و ما با تمام توان، پیگیراجرای این سند هستیم.

خانم «داوودی» از معلمان نمونه استان البرز طی سخنانی در این نشست ضمن قدردانی از اقدام رئیس قوه قضائيه در تجلیل از قضاتِ معلم و خانواده‌های فرهنگی کارکنان قضایی استان هرمزگان، خواستار استفاده از ظرفیت قضاتِ معلم در زمینه آموزش مسائل حقوقی و کیفری به فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها شد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اشاره به ظرفیت‌های نرم‌افزار شاد در آموزش موارد پیشگیرانه به دانش‌آموزان، خواستار اعتباربخشی به کارت هویتی معلمان در مراکز و مراجع قضایی شد. 

خانم «شاکری» از معلمان نمونه شهر تهران طی سخنانی در این نشست، تکریم مقام معلم را به معنای تکریم دانش و فرهنگ در جامعه دانست و گفت: همه ما باید در مقوله ارتقای جایگاه مقام معلم، وظیفه و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم. 

وی، اتهام‌زنی به معلمان را به مثابه اتهام‌زنی به مجموعه دانش و فرهنگ کشور دانست و خواستار اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه از سوی قوه قضاییه در این زمینه شد و در ادامه گفت: ما خواستار وضع قوانین و مقرراتی هستیم که ورود ضابطین به مدارس برای برخورد با معلمان را ممنوع کند. 

«مهدلو» نماینده یکی از تشکل‌های فرهنگیان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از اجرای طرح نور توسط فراجا و پشتیبانی قوه قضاییه از اجرای این طرح، خواستار استمرار این روند شد. 

وی ضمن تاکید بر ضرورت تکریم هرچه بیشتر معلمان در محاکم قضایی به ویژه در مرحله بازپرسی، خواستار ایجاد کارگروهی مشترک با حضور معلمان و دست‌اندرکاران قوه قضائیه برای حل مشکلات آن دسته از پدران و مادرانی شد که فرزند محصل دارند و به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند. 

«بشیرنژاد» از معلمان نمونه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ابعاد منفی گسترده پدیده «معلم بلاگری» در فضای مجازی، خواستار اتخاذ سازوکارهایی از سوی قوه قضائیه برای مقابله با این پدیده و صیانت از حریم خصوصی دانش‌آموزان شد.

وی ضمن انتقاد از اهانت به جایگاه معلمان در یکی از سریال‌های اخیرشبکه نمایش خانگی، خواستار برخورد قاطعانه و بدون اغماض قوه قضائیه با عوامل این گونه اهانت‌ها شد و در ادامه گفت: ورود ضابطین قضایی به مدارس، جو نامناسبی را در مدرسه و میان دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و ما از دستگاه قضایی انتظار داریم که با صدور بخشنامه، از این امر جلوگیری کند.

«کربلایی» نماینده یکی از تشکل‌های فرهنگیان نیز در این نشست گفت: ما باید کاری کنیم که فرزندان‌مان به معلم بودن پدران و مادران خود افتخار کنند و چنانچه این نگاه در جامعه به وجود بیاید دیگر شاهد نخواهیم بود که یک فیلمساز به خودش اجازه دهد علیه معلمان فیلم بسازد. 

وی در ادامه، تعطیلی‌های پیاپی مدارس طی سالیان اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا یا مواردی نظیر آلودگی هوا را دارای مضرات بسیارزیاد عنوان کرد و در ادامه خواستار فراهم شدن زمینه‌ای برای بازدیددانش‌آموزان از دادگاه‌ها و فرایندهای دادرسی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز جهانی پسر ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس تبریک
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • نکیسا: این برد مبارک تیم استقلال
  • نکیسا: بازیکنان ذوب آهن تلاش کردند/ این برد مبارک استقلالی‌ها
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • تاسف عمیق رئیسی درباره شکستن حرمت دانشجو در خاک امریکا! | فیلم
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • نساجی به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس