Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@04:07:45 GMT

قزوین| قرآن کریم بستر نجات از گرفتاری به کفر و نفاق است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۱۱۶

قزوین| قرآن کریم بستر نجات از گرفتاری به کفر و نفاق است

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: انسان در مرز نفاق، کفر و بصیرت قرار دارد و اگر به قرآن پناه نبریم شاید در مسیر انحطاط و سقوط قرار بگیریم. بستر نجات از گرفتاری و سقوط، انس با قرآن کریم است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در دیدار با حافظان، قاریان و فعالان قرآنی قزوین اظهار داشت: در اوایل آیه 35 سوره «نور» می‌خوانیم که خدا نور آسمان‌ها و زمین است و در اواخر همین آیه آمده که هرکس که نزد خدای متعال خواستنی باشد پروردگار عالم از نور قرآن در جان او می‌تاباند و جان وی را نورانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین: توجه به پیشرفت‌های علمی جلوه دیگری از اقامه نماز استآیت الله سبحانی: اقبال به قران کریم پس از انقلاب اسلامی افزایش چشم گیری پیدا کردبرنامه جزء خوانی قران کریم ماه رمضان در حسینیه امام (ره) همدان برگزار می‌شود
امام جمعه قزوین افزود: امام حسن مجتبی (ع) فرمودند: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند بندگانش را در میدان مسابقه‌ای قرار داده است، مسابقه‌ای برای رسیدن به رستگاری و سعادتمندی. عده‌ای در این مسابقه مشارکت دارند و از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به نجات و فوز می‌رسند و عده‌ای هم با کوتاهی زیان می‌بینند.

وی با اشاره به آیه 19 سوره مبارک «رعد» بیان کرد: در این آیه آمده است آیا آن کسی که می‌فهمد و می‌داند که این قرآنی که از طرف خدا به پیامبر (ص) نازل شده حق است با کسی که این معرفت را ندارد یکسان است؟ اینحقیت را فقط اهل معرفت درک می‌کنند. " این آیه به ما می‌گوید که تا زمانی که چشم انسان به حقیقت قرآن باز نشود این چشم کور خواهد بود.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امیرمومنان (ع) فرمودند: هیچ کسی با قرآن همنشین نشد و رفاقت نکرد جز اینکه وقتی این همنشینی را ترک کرد بر علم و دانش و معرفت وی افزوده شد و چیزی از او کاسته نشد. به همنشین قرآن هدایت و نورانیت و بصیرت افزوده می‌شود و کوری و و جهالت از او زدوده خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدا را شاکریم که در ماه مبارک رمضان و در این فضای نورانی و معنوی در محضر علاقه‌مندان و مانوسان و خادمان و ناشران حقایق قرآنی با صوت، هنر، تجربه، عقیده و علاقه هستیم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در آیه 40 سوره نور آمده است؛ هرکس را که خداوند نور در جان او نتاباند و جان وی را نورانی نکند این فرد در تاریکی به سر می‌برد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خدای متعال به منافقین می‌فرماید؛ شما در مقابل آیات و حقایق الهی قرآن و اسلام کر و کور و لال هستید و مؤمن نخواهید شد. همچنین پروردگار عالم به کفار می‌فرماید شما کر و کور و لال هستید و نسبت به حقایق الهی تفکر نمی‌کنید. اما خداوند اهل ایمان را اهل بصیرت و تفکر می‌داند.

وی ابراز کرد: در آیه 201 سوره اعراف آمده قرآن معدن بصیرت است و اگر دنبال بصیرت و ذکر هستید به سراغ قرآن بروید. خداوند در قرآن کریم ما را به «ذکر کثیر» که قرآن کریم است دعوت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: انسان در مرز نفاق، کفر و بصیرت قرار دارد و اگر به قرآن پناه نبریم شاید در مسیر انحطاط و سقوط قرار بگیریم. بستر نجات از گرفتاری و سقوط، انس با قرآن کریم است.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، "اسقف اعظم گریگور چیفتچیان" خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

"تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تأیید هیچ انسان آزاده و هیچکدام از جوامع و کشورهای حامی صلح و امنیت جهانی نیست. به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه‌ی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد گردید و همه‌ی ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

در این راستا، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیداً محکوم می‌نماید و از تمام نهادهای بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

کد خبر 750882

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن