Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی در حالی به روزهای آخر خود نزدیک می شود که هر شب میزبان تعداد زیادی از فعالان کانون های فرهنگی هنری روستایی است.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی؛ ماه مبارک رمضان، ماهی است که در آن قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد همانگونه که در فصل بهار، عالم طبیعت، حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است و قرآن، کتاب کاملی برای انسان سازی است بگونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را در بردارد و قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت می شود و حضرت علی(ع) می فرمایند: «کتاب خداوند تعالی را یاد بگیرید؛ زیرا قرآن، بهار دل هاست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درب های نمایشگاه قرآن کریم هر سال با آغاز شروع ماه مبارک رمضان در تمامی استان ها از جمله خراسان جنوبی به روی مردم علاقه مند و تشنه به آموزه های کلام وحی گشوده می شود تا بتوانند از این فرصت طلایی برای کسب دانش بیشتر در زمینه فرهنگ قرآنی استفاده کنند.

 

درهای دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی واقع در حسینیه جماران بیرجند؛ پنجشنبه 26 اردیبهشت با حضور مسئولین استانی به روی مردم گشوده شد و در این نمایشگاه محصولات قرآنی ارائه شده است.

 

 

بازدید فعالان کانون‌های مساجد از نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی

به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی زمینه بازدید گروهی فعالان کانون‌های فرهنگی هنری روستایی شهرستان بیرجند از نمایشگاه قرآن فراهم شد.

 

چند نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید حاجی آبادی بیرجند که در غرفه خوشنویسی مشغول تماشای مشق استاد «اسماعیلی مود هنرمند برجسته استان» هستند. امیرمحمد 7 ساله یکی از اعضای کوچک این کانون در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: من با دوستانم از روستای حاجی آباد برای بازدید از نمایشگاه قرآن به حسینیه جماران آمده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان کتاب های خوب و مناسب سن کودکان را دارد، ادامه داد: اما هنوز چیزی خریداری نکردم و اکنون در حال تماشا و آموزس خوشنویسی در این غرفه هستم.

 

مرتضی؛ 13 ساله یکی دیگر از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید حاجی آبادی هم به خبرنگار شبستان اظهار داشت: حدود 20 نفر از نوجوانان کانون با اتوبوس از طریق کانون شهید حاجی آبادی برای بازدید از نمایشگاه قرآن کریم آمده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 4 سال می گذرد که عضو کانون فرهنگی هنری شهید حاجی آبادی بیرجند است، افزود: این کانون برنامه های بسیاری خوبی برای نوجوانان برگزار می کند که مهم ترین آن برگزاری کلاس‌های قرآن است تا ما بیشتر با قرآن خواندن و فرهنگ آن آشنا شویم.

 

 

قرائت قرآن را از مادرم فراگرفتم

علی 10 ساله نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: حدود یکسال است که عضو کانون فرهنگی هنری شهید حاجی آبادی شده ام و از برنامه های این کانون در طول سال استفاده می کنم.

 

وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن را از مادرم آموخته‌ام، ادامه داد: به همین دلیل به نمایشگاه قرآن آمده ام تا کتاب های قرآنی متناسب با سن خودم را انتخاب و خریداری کنم تا بتوانم بیشتر با قرآن آشنا شوم.

 

علی با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید حاجی آبادی گفت: برنامه جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان از ساعت ۱۸:۳۰ در مسجد آغاز می شود.

 

 

بازدید ۱۱۰ نفر از اعضای کانون شهید مساح شوکت آباد از نمایشگاه قرآن کریم

امام جماعت مسجد جامع روستای شوکت آباد بیرجند هم به خبرنگار شبستان گفت: حدود یکصد و ۱۰ نفر از نمازگزاران و اعضای کانون شهید مساجد این مسجد، برای بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن استان به حسینیه جماران منتقل شدند.

 

حجت الاسلام «حسین سلمانی» با اشاره به اینکه این افراد بعد از قرائت یک جزء از کلام ‌الله مجید، به بازدید از نمایشگاه پرداختند، ادامه داد: طرح اعطای بن خرید به شرکت‌کنندگان در این بازدید به منظور خرید محصولات قرآنی نمایشگاه، یک مشوق بسیار خوب است که به همت ستاد کانون‌های مساجد استان انجام شده است.

 

 

برپایی ۵ محفل انس با قرآن در نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی از ۲۶ اردیبهشت لغایت اول خرداد در محل سالن شماره ۲ حسینیه جماران بیرجند گشایش یافته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: به همت این نهاد زمینه بازدید رایگان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستاهای پیرامون شهرستان بیرجند از این نمایشگاه فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون کانون های عماریون شهرک بعثت بیرجند، هدایت دستگرد و کانون شهید مساح به صورت گروهی از این نمایشگاه بازدید داشته اند، گفت: همچنین امشب کانون حضرت علی اکبر علیه السلام از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: پس از بازدید فعالان کانون‌های مساجد از دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان، محفل انس با قرآن با حضور این افراد در سالن شماره یک حسینیه جماران برگزار می شود.

 

وی از برگزاری جشن روزه اولی ها نیز خبر داد و گفت: در این مراسم که همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مهرشهر برگزار می شود، از ۵۲ روزه اولی تجلیل خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین به همت کانون علی بن ابی طالب علیه السلام روستای مشوکی شهرستان سربیشه ایستگاه صلواتی بعد از افطار در محل نمایشگاه قرآن دائر می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی یادآور شد: این ویژه برنامه ها با همکاری موسسه سفیر همایش شرق و ستاد کانون‌های مساجد استان در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

گزارش: زینب روحانی مقدم

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان مجلس مسجد خراسان جنوبي کانون های مساجد موزه اردبیل بیرجند گلپایگان نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند