Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:17:01 GMT

متوسط ابتلاء به فشار خون در خراسان جنوبی ۷.۶درصد است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۸۴۷

متوسط ابتلاء به فشار خون در خراسان جنوبی ۷.۶درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی، صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: فشارخون بالا، مصرف دخانیات، کلسترول خون بالا و چاقی مفرط از بزرگترین خطراتی است که منجر به مرگ و میر زودرس می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از طرف دیگر بزرگ‌ترین بیماری زمینه ساز مرگ زودرس بیماری‌های قلبی است که فشار خون بالا یکی از علل به وجود آمدن آن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در ایران ۹۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: از سال ۱۹۹۰ میلادی تا سال ۲۰۱۶ شیوع پرفشاری خون در ایران حدود سه برابر شده است.

وی افزود: از میان حدود ۱۶ میلیون بیمار مبتلا به فشار خون تنها ۶۰ درصد آنان از بیماری خود اطلاع دارند و فقط نیمی از آنان برای کنترل بیماری دارو دریافت کرده و فشار خون ۱۹ درصد آنان کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵ میلیون نفر (حدود ۳۰ درصد) در ایران از فشار خون بالا رنج می‌برند، گفت: ۲۵.۷۳ درصد مبتلایان را مردان و ۲۸.۱۹ درصد را زنان جامعه تشکیل می‌دهند.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه ۳۷.۶ درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا درمان مؤثر دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: اگر فشار خون را یک درجه کاهش دهیم خطر سکته قلبی را ۱۵ درصد، نارسایی قلبی را ۵۰ درصد، سکته مغزی را ۳۸ درصد و خطر مرگ را ۱۰ درصد کاهش داده‌ایم.

وی بیان کرد: میزان متوسط فشارخون در خراسان‌جنوبی ۷.۶ درصد و شیوع فشار خون بالا در استان بر اساس طرح STEPS حدود ۲۰.۷ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بیان کرد: کاهش وقوع مرگ و حوادث قلبی- عروقی زودرس ناشی از فشار خون بالا، کاهش هزینه‌های منتسب به فشار خون بالا در بخش سلامت از جمله اهداف این طرح است.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: هدف ما کاهش دو میلیون نفر از افراد مستعد ابتلاء به فشار خون بالا تا سال ۱۴۰۴، آگاه شدن دو میلیون نفر از افراد مبتلا به فشار خون بالا از شرایط خود تا سال ۱۴۰۰ و کنترل فشار خون دو میلیون نفر از افراد مبتلا به فشار خون بالا تا سال ۱۴۰۰ است.

وی یادآور شد: اندازه‌گیری فشار خون ۱۹۰ هزار و ۹۰۸ نفر افراد ۳۰ سال و بالاتر در خراسان جنوبی و شناسایی ۹۵ هزار و ۸۳۶ نفر افراد با احتمال ابتلاء به فشار خون بالا در خراسان جنوبی از جمله اهداف اختصاصی این طرح است.

کد خبر 4622583

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فشار خون بالا بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه گاردین در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم، اما گراهام هریسون نوشت: یک مقام ارشد امور مین زدایی سازمان ملل گفت: جنگ اسرائیل در غزه ۳۷ میلیون تن آوار ایجاد کرده که بخش زیادی از آن با بمب‌های منفجر نشده همراه است که پاکسازی آنها ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد.

پهر لودمار، رئیس سابق سرویس مبارزه با مین گذاری سازمان ملل در عراق در یک کنفرانس خبری گفت: تقریباً هفت ماه از این جنگ می‌گذرد و به طور متوسط ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع زمین در غزه ایجاد شده است.

وی گفت: بر اساس [مقدار] فعلی آوار در غزه، برای پاکسازی آنها، با ۱۰۰ کامیون ۱۴ سال کار لازم است. 

او افزود: با ادامه این جنگ، تخمین زدن مدت زمان پاکسازی غیرممکن است.

لودمار گفت: اسرائیل به دلیل شدت بمباران غزه که بخش‌های وسیعی از نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است، متهم به «غیرقابل سکونت کردن یک منطقه» شده است.

۶۵ درصد از ساختمان‌های ویران شده در غزه مسکونی بودند.

به دلیل خطر وجود خمپاره، موشک یا سایر سلاح‌های مدفون شده در ساختمان‌های فروریخته یا آسیب دیده، روند پاکسازی و بازسازی آهسته و خطرناک خواهد بود. به طور متوسط حدود ۱۰ درصد از سلاح‌ها در زمان شلیک منفجر نشدند و باید توسط تیم‌های مین زدایی از میان برداشته شوند.

دیگر خبرها

  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی