Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@17:54:02 GMT

افشای اطلاعات میلیون‌ها کاربر معروف در اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۴۳۹

افشای اطلاعات میلیون‌ها کاربر معروف در اینستاگرام

گزارش‌ها حاکی است که حساب کاربری و اطلاعات خصوصی میلیون‌ها اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی اینستاگرام افشا شده است.

به گزارش ایسنا، خبر افشای اطلاعات خصوصی و نقض حریم شخصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی همواره یکی از داغ‌ترین اخبار در سال‌های اخیر بوده است که متأسفانه تاکنون هیچ راهکاری برای جلوگیری از آن ارائه و در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این طور که به نظر می‌رسد باری دیگر میلیون‌ها کاربر معروف و به اصطلاح اینفلوئنسر گرفتار افشای اطلاعات شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام شده اند و از این مساله نیز به شدت خشمگین شده‌اند.

وب سایت تک کرانچ در این باره می‌نویسد: ۴۹ میلیون اکانت و حساب کاربری در اینستاگرام مورد نفوذ هکرهای ناشناسی قرار گرفته که این اطلاعات را بدون گذرواژه بر روی سرویس وب آمازون قرار داده بوده‌اند.

این اطلاعات شامل اطلاعات ارزشمندی از کاربران همچون اطلاعات تماس، آدرس پست الکترونیکی، تصاویر پروفایل و تعداد فالوئرها (دنبال کنندگان) و میزان تأثیرگذاری محتوای به اشتراک گذاشته شده آنها را شامل می‌شود.

نخستین بار یک پژوهشگر امنیتی به نام آنوراگ سین بود که این پایگاه داده را یافت و کارشناسان فعال در تک کرانچ نیز رد این اطلاعات افشا شده را در یک شرکت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مستقر در هند پیدا و ردگیری کردند. نحوه فعالیت این شرکت بدین صورت بوده است که با استفاده از شاخص‌های خاص خود به سایر افراد و شرکت‌ها کمک می کرده تا مبلغ پرداختی به افراد مشهور برای تبلیغات را تخمین بزند. البته این درحالیست که زمانی که کارشناس مربوطه با این شرکت تماس گرفت، تمامی اطلاعات مذکور از این پایگاه داده حذف شد و این شرکت نیز از پاسخ به سوالات کارشناسان خودداری کرد.

هنوز اینستاگرام و فیس‌بوک به عنوان شرکت مادر این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار، در خصوص افشای اطلاعات خصوصی مربوط به میلیون‌ها کاربر معروف و اینفلوئنسر واکنشی نشان نداده‌اند.

البته این مساله تازه‌ای نیست و همواره اطلاعات افراد و کاربران معروف مورد علاقه و هدف هکرها و مجرمان سایبری بوده است تا با فروش آنها به شرکت‌ها و پایگاه‌های داده به مبالغ موردنظر خود دست یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای سوءرفتارهای جنسی گسترده در یک نهاد فدرال آمریکایی

براساس گزارشی مستقل، «شرکت بیمه سپرده فدرال» درگیر صدها مورد سوءرفتار جنسی شده و باید تغییرات گسترده‌ای را برای رسیدگی به آزار و اذیت جنسی گسترده و سایر رفتارهای نادرست در این نهاد ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش مستقلی که سه‌شنبه منتشر شد، سؤالاتی در مورد آینده رهبری این نهاد فدرال آمریکایی ایجاد شده است. این گزارش که با تحقیقات روزنامه وال‌استریت‌ژورنال انجام شده است، به پرونده بیش از ۵۰۰ شاکی استناد کرده که برخی از آنها گفتند مقام‌های رده‌بالایی چون «مارتین گرونبرگ» رئیس «شرکت بیمه سپرده فدرال» موسوم به اف‌دی‌آی‌سی در قلدری و آزار کلامی و آزارهای جنسی دست داشته‌اند.

به طور کلی، گزارش شرکت حقوقی «کلیری گوتلیب» تصویری از یک نهاد آمریکایی فاسد را ترسیم می‌کند که در آن آزار جنسی، تبعیض نژادی و قلدری در هر سطحی فراگیر بوده و سال‌ها توسط رهبران ارشد آن نادیده گرفته شده است و همچنین شکایت‌ها در مورد سوء رفتارها، با اقدامات تلافی‌جویانه همراه می‌شد.

در این گزارش آمده است: «برای سال‌ها، شرکت بیمه سپرده فدرال نتوانسته امنیت محیط کار عاری از آزار و اذیت جنسی، تبعیض و دیگر انواع رفتارهای نامناسب را برای تعداد زیادی از کارکنان فراهم کند و افرادی هم که به ارتکاب سوءرفتارهایی متهم می‌شدند، بعد از مدتی در مناصب جدید گمارده می‌شدند.»

گزارش کلیری گوتلیب نشان می‌دهد، فرهنگ سمی در این نهاد فدرال رواج داشته و مقاماتی که وظیفه رسیدگی به مشکلات افشا شده توسط گزارش‌های وال‌استریت‌ژورنال را داشتند، خود موضوع ادعاهای سوء رفتار قرار گرفتند. افشای این رسوایی‌های جنسی موجب شد تا دوباره درخواست‌هایی برای برکناری گرونبرگ مطرح شود. او دموکراتی است که طی ۲ دهه گذشته از رهبران ارشد این آژانس آمریکایی بوده است.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در سال ۱۹۳۳ در پاسخ به ورشکستگی گسترده بانک‌ها در طول رکود بزرگ ایجاد شد.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام؛ بستر شکل‌گیری جرایم اخلاقی
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • افشای سوءرفتارهای جنسی گسترده در یک نهاد فدرال آمریکایی
  • هراس طلافروشان از افشای اطلاعات
  • ◄ امضاهای برکناری مدیرعامل راه آهن واقعی بود/ افشای شکایت صالحی از مدیرعامل کارزار
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • افشای بیماری سرمربی معروف خارجی در ایران
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی