Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@02:58:19 GMT

طرح جامع پسماند گیلان مصوب شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۲۶۰۶

طرح جامع پسماند گیلان مصوب شد

گیلان - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مصوب شدن طرح جامع پسماند استان خبر داد و گفت: در این طرح شش نقطه برای مدیریت پسماند در نظر گرفته و در این مناطق سه مرکز تکنولوژی مدیریت پسماند ایجاد خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، قربانعلی محمدپور پسماند را بزرگترین معضل استان عنوان و اظهار کرد: روزانه حدود دو هزار و ۵۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات را باید از طریق کمپوست مدیریت کنیم، افزود: متأسفانه کمپوست کارایی لازم را ندارد و امروز در انزلی، رشت و رودسر با مشکلات خاص خود مواجه است.

محمدپور سه اولویت مهم در حوزه محیط زیست گیلان را توجه به حل معضل پسماند، پساب و فاضلاب‌ها و همچنین احیای تالاب ذکر و خاطرنشان کرد: دولت در حوزه حل معضل پسماند به ویژه در استان‌های شمالی تاکید دارد و سال گذشته هزار میلیارد تومان برای حل معضل پسماندها با اولویت استان‌های شمالی به مجلس ارائه شده است.

به گفته محمدپور ، در طول سال‌های گذشته اعتبارات زیادی برای حل مشکلات این حوزه هزینه شده اما توفیقات چندانی به دست نیامده و در این زمینه نیازمند اقدامات موثرتری هستیم؛ تا چه زمانی می‌توانیم از ظرفیت منابع طبیعی و جنگل‌های هیرکانی استان برای مدیریت پسماند استفاده کنیم، برابر افکار عمومی جامعه خود و دنیا پاسخگو هستیم.

وی با بیان اینکه باید برای حل معضل پسماندهای روستایی به اقدامات سنتی در گذشته بازگردیم، گفت: باید با تفکیک کردن، ۳۰ درصد حجم زباله را کاهش دهیم و با کمپوست کردن ۷۰ درصد زباله روستایی را مدیریت کنیم که این نیز تنها از طریق آموزش محقق خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان گیلان در حوزه ساماندهی به موضوع پسماند اختصاص یافته ، گفت: در صورت تحقق این میزان اعتبار می‌توانیم گام خوبی در زمینه پسماند منطقه سراوان برداریم.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی(مرال) در لنز دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان حمزه عشوری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی و همراهی یکی از محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسیده است.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود.

عشوری تصریح کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان گیلان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

به گزارش ایمنا، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 748829

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود