Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: رعایت اصول مناسب سازی در طرح های عمرانی یک الزام و نادیده گرفتن این مهم توسط مدیران دولتی غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز سه شنبه در جلسه ستاد مناسب سازی استان در محل استانداری افزود: در بسیاری از مواقع عدم رعایت این مساله ناشی از نبود اطلاع یا کم توجهی است و کمتر مدیری در مقابل مناسب سازی مقاومت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین متولیان دولتی مناسب سازی، دانشگاه علوم پزشکی است که به دلیل تعداد بالای مراجعه کننده و گستردگی مراکز تحت نظارت، باید توجه ویژه ای به این مساله داشته باشد.
وی ادارات دولتی که دارای دفتر فنی هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند به ویژه در ساخت و ساز مناطق سیل زده استان باید اصول مناسب سازی و اجرای درست مبنای کار باشد تا در اینده نیازی به اصلاح طرح ها و دوباره کاری نباشد.
استاندار لرستان تصریح کرد: نظام مهندسی و شهرداری ها موظف هستند نقشه و اجرای طرح های دولتی را کنترل کنند و چنانچه موردی مشاهده شد به معاونت عمرانی استانداری اطلاع دهند چراکه عدم رعایت این قانون در ادارات پذیرفتنی نیست.
خادمی تاکید کرد: هر طرح دولتی فاقد رعایت مناسب سازی باید توسط شهرداری های معرفی شود تا نسبت به جلوگیری از ادامه طرح اقدام شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد.
وی گفت: موارد مورد تاکید دبیرخانه ستاد مناسب سازی تا یک هفته بررسی و نتایج گزارش شود و درصورت رعایت نشدن تذکر های دبیرخانه، اهرم فشار بکار گرفته خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی لرستان نیز در این نشست گفت: باید در بهسازی مناطق سیل زده استان رعایت اصول مناسب سازی مدنظر قرار گیرد که سازه های جدید متناسب با نیاز معمولان و سالمندان احداث شود.
فاطمه زهرا توکلی با بیان اینکه پارسال 6دستگاه اجرایی استان عملیات مناسب سازی انجام داده اند افزود: امروزه مناسب سازی به یک مطالبه عمومی تبدیل و در سطح کشور نیز این حساسیت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: معلولیت یک تهدید بالقوه برای همه است که این قشر علاوه بر رنج کم توانی، مرزبندی های موجود در امکانات جامعه را نیز تحمل می کنند که یکی از اقدامات مهم برای برطرف کردن این مرزها اجرای اصول مناسب سازی است.
52 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی لرستان هستند که 22 هزار نفر از آنان معلولین جسمی حرکتی و 423 نفر جانبازان جسمی حرکتی است.
10.2 درصد لرستان را نیز سالمندان تشکیل می دهند.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناسب سازي بهزيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصاد آنلاین، استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری این شهر از ممنوعیت بکارگیری منشی های زن خبر داد.
 
استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری گفت: «بکار گیری منشی‌های خانم برای مدیران در ادارات و سازمان های دولتی ممنوع شد؛ طی دو هفته بایستی در سازمان ها و ادارات دولتی این امر به اجرا در آید.»

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • درخواست استاندار جدید لرستان برای خودداری از نصب بنر تبریک
  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان