Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@23:49:39 GMT

افزایش قیمت نفت در معاملات امروز

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۳۲۱۲

اما این افزایش‌ها به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که می‌تواند به رکود اقتصادی در جهان منجر شود، محدود شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 7 سنت افزایش 72.04 دلار در هر بشکه فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 23 سنت افزایش 63.33 دلار معامله شد.

جسپر لولر، رئیس بخش تحقیقات در لاندن کپیتال گروپ گفت: «تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران بعلاوه وجود نشانه‌هایی از اینکه توافق کاهش تولید اوپک ادامه می‌یابد، قیمت‌ها را بالاتر برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته منابع آگاه در اوپک در روز دوشنبه، قرار بود کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانانش در 25 و 26 ژوئن برای بحث در مورد سیاست این سازمان گرد هم بیایند، اما با توجه سیگنال‌های عربستان برای ادامه این توافق، اکنون در حال بررسی تغییر تاریخ به 3 و 4 جولای هستند.

به علت نگرانی در مورد طولانی شدن جنگ تجاری آمریکا و چین که می‌تواند به رکود گسترده در جهان منجر شود، قیمت‌ها محدود شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ تجاری نفت آمریکا اوپک قیمت نفت کاهش تولید نفت آمریکا کشورهای عضو اپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش مشرق، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح‌ را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد