Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:23:05 GMT

نشریات محلی مازندران کاغذ دولتی می گیرند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۰۷۹

نشریات محلی مازندران کاغذ دولتی می گیرند

ساری-ایرنا- معاون مطبوعاتی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد تا نیمه خردادماه سال جاری کاغذ با ارز 4 هزار و 200 تومانی ویژه سهیمه سه ماهه بهار به نشریات محلی اختصاص داده می شود.

عباس زارع روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براین استان حدود 146 تن کاغذ 45 گرمی و 217 تن کاغذ 75 گرمی با نرخ ارز دولتی در اختیار نشریات محلی فعال قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد روزنامه های محلی فعال در این استان را 16 و هفته نامه را حدود 54 نشریه اعلام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با پیگیری استاندار مازندران از صنایع چوب و کاغذ به عنوان واحد فعال در استان نیز قرار شد تا کاغذ با قیمت پایین تر از بازار به صورت سهمیه ماهانه در اختیار نشریات محلی قرار گیرد و با اجرایی شدن این طرح ها تا حد زیادی مشکل رسانه های مکتوب در استان کاهش خواهد یافت.
*** توزیع 24 تن کاغذ در بین چاپخانه داران
معاون فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: در سال جاری 24 تن کاغذ با ارز یارانه ای 4 هزار و 200 تومانی در بین حدود 135 واحد فعال چاپخانه توزیع شد.
زارع خاطرنشان کرد: همچنین دفتر نشر و امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد تا کاغذ با تعرفه دولتی در اختیار چایخانه های دارای لیتوگرافی و زنیک قرار گیرد.
*** پیش بینی سهمیه برای ناشران
زارع اظهار داشت: همچنین براساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمیه کاغذ با نرخ ارز دولتی برای ناشران نیز پیش بینی شد که به افراد متقاضی چاپ کتاب به میزان چاپ سال های 96 و 97 کاغذ داده می شود.
وی تعداد انتشار کتاب در مازندران را برای سال گذشته حدود 800 عنوان با حدود 800 هزار جلد بیان کرد و اظهارداشت: به ناشران نیز به همین میزان سهمیه کاغذ یارانه ای اختصاص داده می شود.
مازندران 2 واحد تولیدی و صنعتی چوب و کاغذ تحریر در ساری و بندرامیرآباد دارد که میزان تولید این دو واحد در سال به افزون بر 200 هزار تن می رسد.
در شرایط فعلی هر 2 واحد تولیدی و صنعتی چوب و کاغذ در مازندران به دلیل کمبود نقدینگی و مواد اولیه با مشکل مواجه اند.
6982/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نشريات محلي كاغذ ارز دولتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت