Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:56:25 GMT

یک بهله کرکس به دامان طبیعت بازگشت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۴۱۸۸

یک بهله کرکس به دامان طبیعت بازگشت

بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یک بهله کرکس که به منظور تیمار تحویل اداره محیط زیست شوشتر شده بود، با همت دوستداران حیات وحش در دامان طبیعت رهاسازی شد.

وی بیان داشت: این دال زیبا که چند روز پیش به دلیل ضعف بدنی در یک خانه روستایی در بخش شعیبیه فرود آمده بود پس از تحویل به این اداره و انجام تیمار‌ها و مراقبت‌های لازم با کمک تیم دامپزشکی و بازپروری و ۳ روز نگهداری در اداره و ۳ روز نیز در محلی در خانه یکی از دوستداران حیات وحش پس از بازیابی قوای جسمی و اطمینان از سلامت و قدرت پروازی به منطقه حفاظت شده شیمبار منتقل شد و در کوهستان این منطقه که بهترین مکان رهاسازی برای این گونه در این فصل است به پرواز درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاتی اظهار داشت: این گونه ارزشمند با پاکسازی لاشه‌ها و اجساد باقیمانده سایر جانوران از طبیعت در جلوگیری از فساد و گندیدگی آن‌ها و پیشگیری از بروز بیماری نقش بسیار به سزایی داشته و در زمره گونه‌های حمایت و حفاظت شده سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

گفتنی است؛ دال یا کرکس گریفن (کرکس معمولی)، نام یک گونه کرکس از سرده دال و تیره عقابیان است، که گستره بال‌هایش به ۲.۸ متر می‌رسد و وزنی برابر با ۱۵ کیلو گرم دارد. این کرکس در تعداد زیادی از قسمت‌های اروپا و آسیا از جمله مناطق کوهستانی ایران یافت می‌شود و در صخره‌هایی که دست انسان‌ها به آن‌ها نمی‌رسد و پوشش نواحی باز و دسترسی به لاشه‌های حیوانات در فواصل نزدیک به این صخره‌ها زیاد است کلونی لانه خود را بنا می‌کند.

انتهای پیام/گ

بازگشت کرکس به دامان طبیعت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر

(تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر

دیگر خبرها

  • گروگان ۶ ساله بندرعباسی به آغوش خانواده بازگشت
  • طبیعت منطقه یومری در بهار
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • یک بهله سارگپه در طبیعت مانه و سملقان رهاسازی شد
  • طبیعت بهاری هورامان تخت
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • (تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر
  • طوطی دراکولا ؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)