Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛مصطفی سالاری در این دیدار که ظهر امروز و به منظور تسلیم رونوشت روانامه سرکنسول جدید روسیه در رشت به استاندار گیلان برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان یکی از محورهای توسعه روابط بین دو کشور روسیه و ایران است.

وی با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور بر گسترش مناسبات و روابط تجاری تأکید دارند، افزود: پیشگامی استان گیلان در توسعه روابط ایران با روسیه، در راستای اراده سران دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش 60 درصدی آمار مبادلات تجاری دو کشور تصریح کرد: بخش عمده مبادلات تجاری در بندرانزلی و آستارا از لحاظ صادرات و واردات مربوط به کشور روسیه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت به آستارا یک پروژه مهم برای هر دو کشور محسوب می‌شود اظهار داشت: دولت مصمم است راه آهن رشت ظرف کمتر از 2 سال به راه آهن بندر‌انزلی و بندر‌کاسپین متصل شود.

وی به پیش‌بینی اسکله رو رو در بندرکاسپین اشاره کرد و افزود: مقدمات کار این اسکله فراهم شده و هم زمان با آغاز کار راه‌آهن، در بندرکاسپین اجرا خواهد شد و امکان جدیدی برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور را فراهم می‌کند.

لوان جاگاریان: برای ارتباط با ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم

در ادامه این دیدار، سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشرفت‌های چشم‌گیر و مثبت تجاری دو کشور در سال‌های اخیر اظهار داشت: علی‌رغم وجود شرایط تحریم و تهدید، بازهم قاطعانه موضع خود را تکرار می‌کنیم که به طور کامل از جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم و در کنار شما هستیم.

لوان جاگاریان با اشاره به اقدامات آمریکا در موضوع برجام، تاکید کرد: روسیه یک کشور مستقل است و ما برای ارتباط و تعامل با ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم و بنابراین با اطمینان از طرف کشور روسیه می‌گویم فعالیت‌های تجاری با ایران را ادامه خواهیم داد.

در پایان این دیدار، آندره گئور گیوویچ وادوف به عنوان سرکنسول جدید فدراسیون روسیه در رشت معرفی شد و رونوشت روانامه  خود را تقدیم استاندار گیلان کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان ایران ایران و روسیه روسیه واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار تراز ۵۰۰ میلیون دلاری روابط تجاری بین دو کشور و قرار گرفتن در رتبه ۱۸ ارتباطات تجاری را قابل قبول ندانست و گفت: در سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان در سال گذشته مقرر شد حجم روابط تجاری بین دو کشور به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
استاندار اصفهان، جایگاه اصفهان را به عنوان کلانشهری با نقش تاثیرگذار در اقتصاد، فرهنگ و علم در کشور ایران معرفی کرد و افزود: فراهم کردن زمینه‌های گسترش ارتباطات تجاری و بازرگانی بین ازبکستان و اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را برای تحقق سیاست یک میلیارد دلاری روابط، تجاری دو کشور فراهم کند.
فریدالدین نصراوف سفیر ازبکستان نیز در این نشست از آمادگی و اراده مسوولان این کشور برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی با تولیدکنندگان اصفهانی خبر داد.
سفیر ازبکستان، اصفهان را شهری زیبا با آثار تاریخی فراوان و ظرفیت‌های گسترده در حوزه اقتصاد، علم و فناوری عنوان کرد و گفت: فراهم کردن شرایط ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی ازبکستان و اصفهان می‌تواند به گسترش روابط کمک کند.
وی در این دیدار پیشنهاد برگزاری نشستی در قالب ویدیو کنفرانس بین تجار و بازرگانان ازبکستانی و اصفهانی در اتاق بازرگانی را مطرح کرد که استاندار اصفهان امادگی کامل برقراری این نشست را در هفته آینده اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان