Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@07:35:30 GMT

نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۱۸۱

نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، جنرال موتورز از سیستم الکترونیکی جدید خود رونمایی کرده است. این پلتفرم کمک می‌کند آپدیت های نرم افزاری خودرو به طور بی سیم (over-the-air) و مانند موبایل‌ها انجام شود.

طبق اعلام این شرکت قابلیت مذکور تا ۲۰۲۳ میلادی برای تمام خودروهای آن ارائه می‌شود. اما برای نخستین بار در ۲۰۲۰Cadillac CT5 عرضه می‌شود که در سال جاری تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم الکترونیکی مذکور طوری طراحی شده تا حجم وسیعی از ترافیک اطلاعاتی را مدیریت و نرم افزارها را دانلود کند.

اکنون سال‌ها است که تسلا نرم افزار خودروهایش را از طریق اینترنت آپدیت می‌کند، اما خودروسازان سنتی برای استفاده از روش‌های نوین همیشه بسیار کندتر عمل کرده اند.

جنرال موتورز نیز یکی از نخستین شرکت‌های خودروسازی سنتی است که این قابلیت و سیستم الکترونیک جدیدی عرضه می‌کند. این سیستم می‌تواند ۴.۵ ترابایت اطلاعات را در ساعت را پردازش کند. چنین رقمی ۵ برابر مقداری است که سیستم‌های فعلی این شرکت مدیریت می‌کنند.

این درحالی است که امنیت سایبری یکی از نکات کلیدی پلتفرم است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود برای سیستم‌های ایمنی خودرو مانند ترمز از آپدیت های بی سیم استفاده نمی‌کند.

هرچند درباره ایمنی و امنیت خودروها پتانسیل‌های فراوانی وجود دارد اما احتمالاً در آینده آپدیت های بی سیم به یکی از استانداردهای صنعت خودروسازی تبدیل شوند.

کد خبر 4622919

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت خودروسازی نوآوری جنرال موتورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سکو‌های عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • مینی‌کامپیوتر گیمینگ جدید کورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است