Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی، روز گذشته 30 اردیبهشت ماه در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت: ابعاد زندگی این امام رئوف و بخشنده با توجه به شرایط آن زمان پیچیدگی خاصی دارد و لازم است ویژگی های برجسته آن را در جامعه تبیین نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: آن حضرت از یک جهت در مقابل دشمنان داخلی جامعه اسلامی و از طرف دیگر در مقابل حیله های معاویه قرار داشتند و مردم ساده و ظاهربین آن زمان فریب دولت و شوکت ظاهری معاویه با آن امکانات مادی را خوردند.
وی بیان کرد: وقتی امام حسن مجتبی (ع) برای مبارزه با معاویه فراخوانی برای جنگ فرمودند، عده ای جمع شدند ولی با انگیزه های مختلف در میان آنها شیعیان خالص بسیار اندک بودند و تعدادی هم منافقین بودند و تعدادی هم خوارج بودند که نسبت به معاویه کینه دیرینه داشتند و تعدادی هم غنیمت طلب بودند.
استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در کتاب های معتبر نقل شده است که بعضی از فرماندهان لشگر آن حضرت مخفیانه به معاویه نامه نوشتند که اگر شما هم حمله به لشگر حسن بن علی نمایی ما او را دستگیر نموده و تحویل شما خواهیم داد.
وی اظهار کرد: از این جا معلوم می شود که بیشتر دشمنان آن حضرت برای مصلحت اسلام و مسلمین چاره ای غیر از قبول صلح با معاویه نداشتند و البته در این صلح نامه حضرت امام حسن مجتبی (ع) مصالح عالیه جامعه اسلامی را لحاظ نمودند و قبول کردن آن صلح نامه برای حفظ اسلام بود.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان کرد: یکی از نکات مهم در جامعه اسلامی، موضوع رعایت اخلاق و حقوق برادران دینی است و با مطالعه زندگی آن حضرت می توانیم اصول اخلاقی به دست آورده و آنها را رعایت نماییم و در جشن هایی که به مناسبت ولادت آن حضرت برگزار می شود می توانیم آن آموزه ها را به دیگران هم منتقل نماییم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: میلاد امام حسن نیمه ماه رمضان ایکنا قزوین ویژگی های امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد

خلیل الحیه معاون رهبر حماس در نوار غزه اعلام کرد که ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه الاقصی تاکید کرد: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید.

او با اشاره به اینکه طوفان الاقصی راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست، گفت که این عملیات ضربه‌ای پیشدستانه به دشمن قبل از حمله به غزه بود.

این مقام ارشد حماس خاطر نشان کرد: آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف نبرد طوفان الاقصی بود. مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد.

الحیه با تاکید بر اینکه مقاومت تصویر حقیقی دشمن جنایتکار صهیونیستی را به دنیا نشان داد، افزود: مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد. ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد.

حماس: صهیونیست‌ها تنها به دنبال آزای اسرای نظامی بودند

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)