Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه تهران، دریا او رس، سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران با محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیلی احمدآبادی گفت: همکاری دانشگاه تهران با ترکیه بسیار گسترده است و دنیای امروز دنیای شبکه و ارتباطات است و با توجه به اینکه ترکیه و ایران در حوزه‌های علم و فناوری در منطقه سرآمد هستند، باید ارتباطات خود را حتی بیش از این افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران در حال حاضر ریاست اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه را برعهده دارد و دانشگاه‌های کشور ترکیه نیز می‌توانند به این اتحادیه ملحق شوند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از نظر دانشگاه تهران تبادل دانشجو بین دو کشور اهمیت زیادی دارد چون این دانشجویان مدیران آینده کشورند. دانشگاه تهران دارای بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری دانشگاهی است در نتیجه همکاری با کشور ترکیه که کشور همسایه، مسلمان و دارای مشترکات فرهنگی است برای دانشگاه تهران مغتنم است.

وی افزود: از نظر ما زبان ترکی استانبولی نیز اهمیت دارد زیرا زبان امری بیش از فرهنگ است و در نهایت به تفاهم بیشتر ملل کمک می‌کند و با شناخت فرهنگ هر کشور، روابط در سطوح دیگر نیز ارتقا می‌یابد.

نیلی احمدآبادی گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه ۱۳ دانشگاه بزرگ ایران در دانشگاه تهران فعالیت می‌کند و با اتحادیه‌های دانشگاه‌های کشورهای مختلف از جمله ترکیه نشست‌هایی داشته‌ایم، لذا پیشنهاد می‌شود نشست مشترک دیگری با رؤسای دانشگاه‌های برتر ترکیه در ایران برگزار شود که در جهت آشنایی و توسعه همکاری‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

در ادامه جلسه دریا او رس، سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ترکیه ۲۱۰ دانشگاه وجود دارد که ۱۷۰ دانشگاه دولتی و ۵۰ دانشگاه خصوصی است؛ بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه از نظر رتبه بین‌المللی در سطوح بالایی قرار دارند.

وی افزود: برخی از گنجینه‌های نسخ خطی فارسی در ترکیه وجود دارد و تعدادی دانشجو از ترکیه در ایران مشغول به تحصیل هستند و ما آمادگی داریم که کتاب خانه‌های دانشگاه تهران را به کتب مرتبط با زبان و ادبیات ترکی و نیز ترکیه‌شناسی تجهیز کنیم.

انتهای پیام/

321 / 31 دانشگاه تهران محمود نیلی احمدآبادی علم و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه تهران علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ماکو در این دیدار که قائم مقام والی استان دوغوبایزید ترکیه هم حضور داشت با اشاره به ارتباطات دوستانه و دیرینه بین دو کشور بر تداوم این ارتباطات در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و گفت: گمرک بازرگان در مرز‌های دو کشور عامل تداوم این دوستی‌ها بوده و تداوم این دوستی‌ها در سایه ارتباطات گسترده فرهنگی و اقتصادی ساکنان دو سوی مرز است.   نادر کاظمی با اشاره به به وجود آمدن برخی از مشکلات در گمرک بازرگان و کندی تردد کامیون‌ها و مسافر از این گمرک به سمت کشور ترکیه افزود: لازم است مسئولان کشور ترکیه هم برای رفع برخی از مشکلات موجود در گمرک گوربلاغ ترکیه اقدام نموده تا مشکلی در تردد مسافر و کامیون در سوی مرز به وجود نیاید.   فرماندار ماکو همچنین به مشکلات به وجود آمده در قبال احداث دیوار مرزی ترکیه هم گفت: متاسفانه بعد از احداث این دیوار مرزی از سوی کشور ترکیه بعد از هر بارش شدید باران سیل ناشی از سمت ترکیه، به سبب جمع شدن آب در پشت این دیوار خسارت بسیار زیادی به روستا‌های مرزی و زیر ساخت‌های کشورمان در منطقه مرزی بورالان وارد می‌کند.   کاظمی خواستار رسیدگی به این مشکل هم از طرف مقامات ترکیه شد.   احمد دالکیران رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه هم با اظهار خرسندی از افزایش تداوم مراودات مرزی بین کشور‌های ایران و ترکیه گفت: رسیدن به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال توافق مقامات جمهوری اسلامی و ترکیه بوده و مسئولان کشور ترکیه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند.   او با اشاره به کندی تردد در مرز بازرگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور ترکیه به سبب ساخت و ساز‌های جدید در گمرک گوربلاغ تردد از این مرز و گمرک بازرگان تا حدی کاهش یافته که به محض اتمام این ساخت و ساز‌ها و عملیات عمرانی تردد از مرز‌های گوربلاغ ترکیه و بازرگان به نحو بسیار چشمگیری افزایش خواهد یافت.   وی افزود: با افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در این دو مرز با اتمام ساخت و ساز‌ها هم تردد کامیون و هم تردد مسافر افزایش می‌یابد.   رئیس اداره مدیریت مرزی ترکیه به وارد آمدن خسارت ناشی از سیل از سمت دیوار‌های مرزی هم اشاره کرد و افزود: کشور ترکیه برای حسن همجواری و احترام متقابل برای همسایه و دوست و برادر خود ایران تلاش دارد با اقدامات موثر خسارت ناشی از قبال این دیوار مرزی را به حد صفر برساند.

دیگر خبرها

  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد