Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:42:14 GMT

اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای آموزش زبان ترکی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۲۱۷

اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای آموزش زبان ترکی

تهران-ایرنا-رئیس دانشگاه تهران از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجوهای ترکیه ، برگزاری دوره های آموزش زبان و ایجاد رشته های زبان ترکی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در دیدار با دریا اورس سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی اظهار کرد: همکاری دانشگاه تهران با ترکیه بسیار گسترده است، در دنیای ارتباطاتی امروزی با توجه به اینکه ترکیه و ایران در حوزه‌های علم وفناوری در منطقه سرآمد هستند، باید ارتباطات خود را حتی بیش از پیش بایکدیگر افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه در حال حاضر ریاست اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه را نیز برعهده دارد، از این رو دانشگاه‌های کشور ترکیه نیز می‌توانند به این اتحادیه ملحق شوند.
نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: از نظر دانشگاه تهران تبادل دانشجو میان دو کشور اهمیت بسیاری دارد، چرا این دانشجویان مدیران آینده کشور هستند.
به گفته وی، دانشگاه تهران با توجه به امکانات خود از جمله دارا بودن بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری، همکاری با کشور ترکیه که کشور همسایه، مسلمان و دارای مشترکات فرهنگی است را مغتنم می داند.
رئیس دانشگاه تهران افزود: درحال حاضر زبان ترکی استانبولی به صورت زبان اختیاری در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی تدریس می‌شود و همچنین امکان ارائه آن به صورت زبان دوم نیز قابل بررسی است.
دانام**9491*1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه تهران زبان فارسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، امسال 90 ساله می شود و به همین مناسبت، برنامه هایی برگزار می شود.

لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با عنوان «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

 

  دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد. به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (نخستین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (مؤسس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شکل گرفت.

دانشگاه تهران، هم اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. با این حال اولین دانشگاه معاصر، مدرسه عالی دارالفنون است.

دانشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکدهٔ مستقل، ۶ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، ۵ پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و ۱۸ مؤسسهٔ پژوهشی و پژوهشکده است. 


سردر دانشگاه تهران

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند