Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@05:12:32 GMT

سحری مناسب برای کسانی که کم خونی دارند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۶۴۰۵

سحری مناسب برای کسانی که کم خونی دارند

سید ضیا‌ءالدین مظهری متخصص تغذیه درباره تغذیه مناسب در ماه مبارک «رمضان» توضیح داد: بهترین نوشیدنی برای روزه داران در این ماه آب است و فقط باید به این نکته توجه کنیم که آب مصرفی زیاد سرد نباشد و در هنگام افطار هم بهتر است شیر کم چرب با خرما استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از شیر ولرم در زمان افطار توصیه می‌شود گفت: توجه داشته باشید مواد سرد یا نوشیدنی‌های سرد معده را تحریک می‌کنند و همچنین تشنگی را نیز از بین نمی‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظهری افزود: اگر بخواهیم از یک نوشیدنی مفید دیگر نام ببریم شربت آبلیمو گزینۀ مناسبی است. شربت باید از لیموی تازه و شکر یا عسل خیلی کم تهیه شده باشد به دلیل اینکه شکر باعث ترشح انسولین می‌شود و مواد قندی در خون کاهش می‌یابد در نتیجه در میان روز باعث کمتر شدن قندخون و به وجود آمدن ضعف در بدن می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تغذیۀ افراد کم‌خون گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند همچنین سعی شود غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را هم کاهش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اهدای خون در ماه مبارک رمضان ضرری برای افراد دارد توضیح داد: اهدای خون نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث نو شدن سلول‌های خون می‌شود. تنها باید دقت کرد که این میزان خون کم شده از حجم مایعات بدن، جبران شود. اگر افراد پس از افطار، خون دهند می‌توانند با استفاده از آب، میوه و سبزی این کمبود را جبران کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سحری ماه رمضان تغذیه سالم روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته