Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-05-06@14:10:42 GMT

سایپا آذین برای هر سهم زیان ۱۹۹ ریالی شناسایی کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۰۶۳

صنعت خودروسازی و گروه‌های وابسته به این صنعت تحت شرایط تحریمی و تورمی وارد شرایط رکودی شده و این موضوع موجب کاهش درآمد این گروه‌ها شده است. اما در اواخر سال ۹۷ شاهد تغییر روند قیمت‌گذاری محصولات خودرویی بوده‌ایم که امید این می‌رفت، صنعت خودرو رو به بهبود باشد اما عملا این اتفاق روی نداد و شاهد شوک‌های قیمتی در بازار خودرو بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعه‌سازان یکی از طلبکاران اصلی گروه‌های خودرویی می‌باشد و رکود در بخش خودرویی موجب شده است طلب شرکت‌های قطعه‌ساز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. از طرفی رونق قطعه‌سازان به رونق شرکت‌های خودرویی وابسته می‌باشد. بنابراین رکود خودرویی در نهایت منجر به رکود در بخش قطعه‌ساز خواهد شد.

خاذین زیان خالص ۲۶ میلیارد تومانی شناسایی کرد

شرکت سایپا آذین در سال ۹۷ مبلغ ۳۳۳ میلیارد تومان درآمد داشته و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت ۳۴۸ میلیارد تومان بوده که این موضوع باعث شده است شرکت زیان عملیاتی ۱۵ میلیارد تومانی شناسایی کرده است. افزایش ۲۲ درصدی هزینه‌های فروش، اداری و عمومی خاذین و رسیدن این هزینه به سطح ۱۳ میلیارد تومان و هزینه مالی ۴.۵ میلیارد تومانی موجب شده است شرکت زیان خالص ۲۶ میلیارد تومانی شناسایی کند. زیان انباشته ابتدای دروه خاذین ۳۱ میلیارد تومان می‌باشد که در نهایت منجر زیان انباشته پایان دوره خاذین به ۶۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید. این امر موجب شده است به ازای هر سهم زیان ۱۹۹ ریالی در نظر بگیرید.

درآمد خاذین شش درصد کاهش یافت

درآمد خاذین از ۳۵۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ با کاهش شش درصدی به ۳۳۳ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید. همچنین سود خالص چهار میلیارد تومانی خاذین با کاهش هفت برابری به زیان خالص ۲۶ میلیارد تومانی رسیده است. بنابراین سود خالص هر سهم خاذین از ۳۲ ریال به زیان ۱۹۹ ریال به ازای هر سهم رسید.

پیش بینی درآمد ۵۰۶ میلیاردی برای سال ۹۸

شرکت برای سال ۹۸ فروش ۶۸۲ هزار دست کالا را مد نظر قرار داده است، در حالی که فروش ۹۷ شرکت ۳۳۷ هزار دست بوده است. بنابراین شرکت برای سال ۹۸ مقدار فروش دو برابری را در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط نامناسب خودرویی‌ها در سال ۹۷ و ادامه این روند در سال ۹۸، افزایش دو برابری مقدار فروش کمی دشوار بوده که در صورت عملی کردن این موضوع با توجه به نرخ‌های سال ۹۷ شرکت می‌تواند درآمد ۵۰۶ میلیارد تومانی را محقق نماید

منبع: ساتین

کلیدواژه: تولید کنندگان قطعات خودرو قطعه سازان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز محصولات سایپا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ساینا S دنده‌ای که یکی از ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی است، در بازار آزاد خودرو ۴۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت روز محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت ساینا S دنده‌ای در بازار آزاد پنج میلیون نسبت به دیروز ارتقا پیدا کرد و اطلس G که ۵۹۰ میلیون تومان قیمت خورده، به‌همین اندازه گران شد.

شاهین اتوماتیک اما افت قیمت پنج میلیونی را به چشم می‌بینید و فروشنده‌های آن به‌طور متوسط روی عددی نزدیک ۸۵۵ میلیون تومان دست گذاشته‌اند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ۱۶ اردیبهشت ۱۷ اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳

۳۴۲ میلیون تومان

۳۴۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۴۰ میلیون تومان

۴۴۵ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳

۴۵۰ میلیون تومان

۴۶۰ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۵۰ میلیون تومان

۴۵۰ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳

۵۸۵ میلیون تومان

۵۹۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۷۶۵ میلیون تومان

۷۶۵ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳

۸۶۰ میلیون تومان

۸۵۵ میلیون تومان

انتهای پیام/

کد خبر: 1229642 برچسب‌ها سايپا

دیگر خبرها

  • قیمت روز محصولات سایپا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • قیمت روز محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار