Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@12:31:07 GMT

عامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۳۷۴

یک گروه گمنام مسئولیت حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در عراق را به عهده گرفت.

پایگاه خبری «اولترا عراق» مدعی شد که گروهی موسوم به «عملیات شهید اسیر علی منصور» در تماس با این پایگاه خبری مسئولیت حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد را به عهده گرفته است.

بنا به ادعای این پایگاه خبری،  سخنگوی این گروه که نخواسته نامش فاش شود گفته است: «این حمله نخستین فعالیت این گروه نبوده و آخرین هم نخواهد بود و باز هم به حملاتی علیه نیرو‌های آمریکایی و حضورشان در عراق دست خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این سخنگو، گروه «عملیات شهید اسیر علی منصور» هیچ ارتباطی با محور‌های بین المللی ندارد و مشکل اصلی این گروه با شخص «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکاست چرا که ترامپ اخیراً دستور آزادی نظامی آمریکایی را صادر کرده  که  پیش از این به علت کشتن یک زندانی عراقی به حبس ابد محکوم شده بود.

هفته گذشته رسانه‌‌های آمریکایی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور برای سربازی آمریکایی که به جرم کشتن یک زندانی عراقی به حبس ابد محکوم شده بود حکم عفو صادر کرده است.

بنا به این گزارش این فرد همچنین تأکید کرده که گروه وی یک گروه محلی است و از هیچ جایی حمایت نمی‌شود و تنها خواسته آن، بازداشت مجدد نظامی آمریکایی قاتل است و در عملیات مذکور به این علت از راکت کاتیوشا استفاده کرده چون این گروه از امکانات مالی محدودی برخوردار است.

این فرد حمله راکتی به اطراف سفارت آمریکا را «پیغام ما به رئیس جمهور آمریکا» اعلام کرده که «هیچ گروهی نباید آن را مصادره کند در غیر این صورت مفتضح خواهد شد».

پایگاه «اولترا عراق» در پایان اعلام کرد ادعا‌های این فرد را نمی‌تواند تأیید یا رد کند.

شامگاه روز یکشنبه چند فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز در مرکز بغداد، پایتخت عراق، شلیک شد. این منطقه محل قرار گرفتن بسیاری از مراکز مهم دولتی و بین المللی از جمله سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس و همچنین دفتر نهاد‌هایی از قبیل سازمان ملل و اتحادیه اروپاست. بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا این حادثه هیچ تلفاتی در پی نداشته است.

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد