Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@20:46:13 GMT

اعلام زمان پیگیری تعهدات بورسیه‌های خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۶۸۸

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پیگیری تعهدات بورسیه هایی که باز نمی گردند معمولا یکسال پس از پایان تحصیل آنها آغاز می شود. ولی در مجموع سرمایه گذاری بورس نتیجه داده است.

مجتبی صدیقی با اشاره به آمار عدم بازگشت بورسیه‌ها گفت: اعزام دانشجو برای بورسیه، طی ۳ الی ۴ سال گذشته خیلی کم بوده است بنابراین دانشجویانی که اعزام شده بودند تحصیل خود را به پایان رسانده و منتظر بازگشت آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دانشجویان معمولاً بلافاصله بعد از اتمام تحصیل خود بر می‌گردند یا برخی ممکن است به دلایلی تأخیرهایی داشته و ۶ یا یک سال پس از پایان تحصیل بازگردند که دلایل آنها بررسی می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اما بنای ما این است که دانشجو بعد از پایان تحصیل باید بازگردد و اگر از حدی گذشت پیگیری تعهدات آنها شروع می‌شود.

صدیقی افزود: دانشجوی دکتری حداکثر باید ظرف ۵ سال تحصیل خود را به پایان برساند و اگر این زمان بگذرد در فاصله بین ۵ تا ۶ سال پیگیری تعهدات وی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: وثیقه‌های این دانشجویان ملکی است بر اساس معادلات به نرخ روز محاسبه می‌شود و معمولاً اگر به اجرای تعهد برسد باید پرداخت شود بنابراین نیاز به اجرا گذاشتن وثیقه ملکی نیست.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: معمولاً ۱۰ درصد از بورسیه‌ها در نهایت ممکن است بازنگردند و یا با تأخیر زیاد به کشور بازگردند که معمولاً از کشورهای غربی است ولی در مجموع سرمایه گذاری بورس نتیجه داده و بورسیه‌هایی که سرمایه گذاری شده‌اند بازگشته و مشغول خدمت هستند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E6l برچسب ها: دانشجویان ، بورسیه ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دانشجویان بورسیه بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ و پرونده‌های مربوط به پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ اعلام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت، پیرو ابلاغ بند 2 مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1401 در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات وفق تصمیمات کمیته یاد شده، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت جهت بررسی درخواستهای ایفای تعهدات ارزی سال 1401 واجدین شرایط "ثبت سفارش تا قبل از پایان دیماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ،1402" تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی وعده صادق 2 بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم