Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@18:55:30 GMT

یک امضا تا یک دوره جدید؛چشم ایران به بروکسل

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۸۸۶

یک امضا تا یک دوره جدید؛چشم ایران به بروکسل

یک ظن هست که می گوید قرارداد فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس امضا نمی شود اما مهدی تاج به بلژیک رفته تا کار را با سرمربی مدنظرش تمام کند. 

به گزارش "ورزش سه"، یک هفته پس از ورود پر سر و صدای کاپیتان تیم ملی بلژیک از سی آی پی فرودگاه امام خمینی، هواداران تیم ملی که در رقابت های جام جهانی و جام ملت های قبل به دو قطب مثبت و منفی تبدیل شده بودند حالا تنها در انتظار نهایی شدن قرارداد مربی‌ای هستند که در نگاه اول چندان در ایران جلب نظر نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شاید کارلوس  کی روش هم در شروع کار هدایت تیم ملی وضعیت مشابهی داشت اما این دو دوره کاری در منچستر بونایتد بود که از او مقابل همه بدبینی ها محافظت می کرد. 

 

مارک ویلموتس که در این ساعات باید مشغول چانه زنی های نهایی قراردادش با رئیس فدراسیون فوتبال ایران باشد، مربی‌ای است با تجربه کمتر از 90 بازی؛ اگرچه دوران کاری او و حضورش در تیم ملی بلژیک و سر و کله زدن با فوق ستاره های فوتبال جهان به خودی خود یک نقطه روشن در کارنامه او محسوب می شود. 

 

ویلموتس، گزینه نهایی فدراسیون از بین نام های بزرگ یک جستجوی سری چند ماهه بوده که قرار است در اولین تجربه ایران را در دیداری دوستانه مقابل سوریه هدایت کند. این مسابقه ای که به سرعت قضاوت ها را در مورد ویلموتس نهایی خواهد کرد. جایی که او در نشست های مطبوعاتی و برخورد با بازیکنان می تواند هواداران فوتبال ملی را به یک آینده خوب امیدوار کند. بازی دوم ویلموتس هم با تیم ملی کره خواهد بود که در آخرین بازی دوستانه اش، کارلوس کی روش و کلمبیا را در سئول شکست داده است؛ یک مسابقه کلاسیک آسیایی که موفقیت در آن نظرها را به شدت نسبت به او مثبت خواهد کرد. 

 

 

مورد ویلموتس با جزئیات بسیار در دوران مربیگری نه چندان طولانی‌اش، یک انتخاب ریسکی برای فوتبال ایران به شمار می رود. ریسکی که اگر به نتیجه برسد باعث خوشنامی مهدی تاج خواهد بود که در دوران پرتنش سرمربیگری کارلوس کی روش همواره از این مربی حمایت کرد و حالا باید با سرمربی جدید، مسیری سبزتر از مرد پرتغالی را بسازد. چرا که استیلای 8شت ساله کی روش فضایی ایجاد کرده که فقط ان را می شود با لایه اوزون مقایسه کرد. لابد به همین دلیل هم بود که برانکو ایوانکوویچ حتی در لیست اولیه انتخابی تاج قرار نداشت. چرا که مذاکره و توافق با او به مشکلات دامن می زد اگر چه برانکو از شرایط لازم برای این شغل برخوردار بود. 

 

مهدی تاج در شرایطی به بلژیک رفته که عده ای عقیده دارند قرارداد ایران با ویلموتس امضا نخواهد شد و همه این اتفاقات مو به مو سناریویی است که در نهایت به حضور مربی ایرانی در تیم ملی منتج می شود اما با توجه به توقع ایجاد شده تقریبا امکان ندارد که این گمانه درست باشد چرا که حالا مخاطبان فوتبال در صورت مواجهه با این اتفاق، رای به عدم کفایت فدراسیون می دهند. فدراسیونی که به سختی مبلغ قرارداد ویلموتس را تهیه و به او می رساند تا  در نهایت فصل تازه یوزپلنگ ها با این مربی بلژیکی رقم بخورد. 

 

قراردادی در سکوت خبری کامل رسانه ها مبلژیک که مشخص نیست چرا در این یک هفته به سراغ کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی شان نرفتند. درست بر عکس ما که هنوز درباره ممانعت از ورود خبرنگاران مان به سی آی پی فرودگاه مهرآباد در شب حضور ویلموتس صحبت می کنیم. مربی‌ای که فعلا حس خاصی در ما برنینگیخته اما امیدواریم خیلی زود محبوب و محبوب تر شود.

مارک ویلموتس (سرمربی) تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد

دیدار تیم‌های ۹۰ ارومیه و اسپاد تهران از هفته بیست و چهارم لیگ دسته ۲ باشگاه‌های کشور هفته جاری با برتری یک بر صفر میزبان در ارومیه پایان یافت ولی این بازی، حاشیه‌ای داشت که مدیرعامل تیم ۹۰ در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دیدار تیم‌های فوتبال ۹۰ ارومیه و اسپاد تهران روز ۱۱ اردیبهشت امسال به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد و تیم میزبان توانست با برد یک بر صفر مقابل تیم تهرانی، کمی به وضعیت خود در جدول سر و سامان داده و از منطقه خطر جدول لیگ دسته ۲ فاصله بگیرد.

در این دیدار حسین پرورش تک گل بازی را برای تیم ۹۰ ارومیه زد تا این تیم با سه امتیازی که کسب کرد به ۳۰ امتیازی برسد و از منطقه خطر چهار امتیاز فاصله داشته باشد؛ چهار امتیازی که می‌تواند در ۲ هفته پایانی رقابت ها، این تیم را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد.

اما این دیدار، یک حاشیه داشت که در دقیقه ۱۱ رقم خورد و آن، درگیری صورت گرفته بر سر سیلی‌ای بود که مدیر تیم ۹۰ ارومیه به مربی تیم اسپاد تهران زد.

در این فیلم دیده می‌شود که مدیر تیم ۹۰ ارومیه پس از حواشی ایجاد شده در کنار زمین، به صورت مربی تیم اسپاد سیلی می‌زند که با واکنش اعضای کادر فنی مواجه می‌شود.

در پی انعکاس این خبر در رسانه‌های مختلف، مدیرعامل باشگاه ۹۰ ارومیه با انتشار ویدئویی به این موارد واکنش نشان داده و توضیحاتی ارائه کرده است.

یحیی بهاری در این باره گفت: هرگونه بی اخلاقی در فوتبال را رد کرده و با آن می‌کنیم، اگر کسی هم مرتکب بی اخلاقی شده، قطعا توسط ارکان فدراسیون فوتبال مورد مواخذه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: مربی تیم اسپاد به لحاظ اخراج از مسابقه توسط داور، حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود.

وی اظهار کرد: این امر موجب ایجاد تنش و حاشیه در مسابقه شده بود و عوامل حاشیه زمین بیشترین سعه صدر را نشان دادند تا بازی وارد حاشیه نشود.

مدیرعامل باشگاه ۹۰ ارومیه ادامه داد: تیم نود ارومیه نیاز به سه امتیاز این بازی داشت و به صورت جوانمردانه داخل زمین سه امتیاز را گرفته است.

بهاری گفت: جلو حق گردن ما از مو باریک‌تر بوده و مقابل ظلم بی پروا خواهیم بود.

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد
  • چهره اولین سرمربی زن در فوتبال مردان آلمان
  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • گری نویل در خصوص باخت 7-0 به بارسلونا؛ انریکه تحویلم نگرفت و به او فحش دادم!
  • نیمکت‌های داغ فوتبال اروپا؛ کدام تیم‌ها سرمربی‌شان را عوض می‌کنند؟ / آن تایم
  • آقای گل جام جهانی در سودای بازگشت به فوتبال
  • برای حفظ تمرکز تیم: معرفی رانگنیک تأخیر خورد
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود