Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:21:45 GMT

پنج هزار تُن کالاي اساسي در کردستان توزيع شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۷۹۵۴

پنج هزار تُن کالاي اساسي در کردستان توزيع شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت: پنج هزار تُن انواع کالاي اساسي از ابتداي سال جاري تاکنون (2 ماه) در اين استان با هدف تنظيم بازار و جلب رضايت مردم توزيع شده است.

يه گزارش ايرنا، شهريار حنيفي روز سه شنبه در جلسه کارگروه تنظيم بازار سازمان جهاد کشاورزي اظهار داشت: اين کالاها شامل بيش از 533 تُن برنج تايلندي و 50 تُن برنج هندي و 126 تُن مرغ منجمد بود که از طريق فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي توزيع شد و 602 تُن برنج نيز در انبارها ذخيره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از ابتداي سال جاري در 2 مرحله براي مصرف خانوار 802 تُن شکر در قالب سهميه به استان کردستان اختصاص يافته که با موجودي قبلي يک هزار و 150 تُن شکر توزيع شده و 350 تُن نيز ذخيره داريم.
مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد کشاورزي کردستان اضافه کرد: شکر مصرفي صنف و صنعت که به قنادي ها و کارخانجات توليد قند اختصاص يافت نيز در 2 مرحله شامل 2 هزار و 500 تُن در اختيار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که تمام اين ميزان توزيع شد.
وي يادآور شد: در اين مدت گوشت قرمز منجمد نيز به ميزان 267 تُن، گوشت قرمز سرد گوسفندي به ميزان 33 تُن، گوشت قرمز سرد گوساله وکيوم 13 تُن در اختيار مردم قرار گرفته است.
حنيفي گفت: همچنين 18 و نيم تُن از 20 تُن خرماي مضافتي که از طريق شرکت تعاون روستايي از استان هاي جنوبي کشور خريداري و به استان حمل شده نيز توزيع شده است.
وي با اشاره به اينکه گوشت قرمز وارداتي به 2 طريق خصوصي و دولتي بدست مصرف کنندگان استان مي رسد، افزود: بخش خصوصي تا اين مقطع 310 تُن گوشت از طريق فروشگاه بهاره شهرک بهاران توزيع کرده است.
حنيفي تاکيد کرد: شرکت پشتيباني امور دام نيز به عنوان بخش دولتي تاکنون 24 تُن از مقدار 141 تُن گوشت قرمز اختصاص داده شده را در اختيار دانشگاه ها، مراکز آموزشي و مدارس شبانه روزي گذاشته است.
مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد کشاورزي کردستان با ارائه گزارشي از تامين نهاده هاي دامي استان اظهار داشت: نهاده هاي دامي (کنجاله سويا، جو و ذرت) از طريق شرکت پشتيباني اموردام توزيع مي شود.
حنيفي اضافه کرد: در اين راستا براي تامين ذرت سال 98 مقدار 2 هزار و 240 تُن به استان ابلاغ شده که تا امروز 2 هزار و 200 تُن آن جذب و توزيع شده است..
وي يادآور شد: همچنين 45 هزار و 796 تُن حواله براي کنجاله سويا تا اين مقطع از طريق معاونت بهبود توليدات دامي جهاد کشاورزي استان صادر شده که از اين مقدار 320 هزار تُن توسط بخش خصوصي جذب شده است.
مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت: 300 تُن جو نيز جذب و ميان کشاورزان و بهره برداران اين بخش توزيع شده است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کود‌ شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: از این میزان ۴۲ هزار و ۶۴۰ تن کود‌های شیمیایی، ۴۳۹ تن کود‌های ریز مغذی و ۲۷۸ تن کود‌های آلی و زیستی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم