Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@16:26:59 GMT

وزیر خارجه عمان پیام آمریکا را به ظریف رساند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۵۵۱

وزیر خارجه عمان پیام آمریکا را به ظریف رساند

انتخاب: العرب نزدیک به سعودی نوشت: سلطان عمان وارد میدان میانجیگری بین ایالات متحده و ایران شده است، تا به این وسیله مانع از درگیری مقابله نظامی در خلیج فارس شود.

در ادامه این مطلب آمده است: به گزارش منابع دیپلماتیک غربی، یوسف بن علوی، وزیر مسئول روابط خارجی عمان، پیام آمریکا را به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام، واشنگتن تمایل خود برای مذاکره با تهران، البته براساس شروطی معین را اظهار داشته است. منابع غربی تاکید می کنند که توجه بن علوی به تهران پس از آن صورت گرفت که وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در تماسی تلفنی با سلطان قابوس ابلاغ کرد که هدف آمریکا براندازی نظام ایران نیست، بلکه ایالات متحده به دنبال تغییر رفتار تهران است؛ از این رو، تحریمهای خود علیه این کشور را افزایش داده است.

سلطنت عمان که رابطه ممتازی با ایران دارد، می تواند پیام واشنگتن را به تهران برساند. منابع مذکور به سفر پنهانی نماینده قطر به تهران در هفته گذشته اشاره کرده و علت آن را انتقال پیام مشابهی برای مسئولان ایرانی می دانند. اما از آنجا که ایران به قطر اعتماد زیادی ندارد، واشنگتن ترجیح داد پیام خود را از طریق عمان برساند؛ چرا که شکی در توان آن برای ایفای نقش میانجی بین ایران و آمریکا ندارد.

این در حالی است که در گذشته نیز پادشاهی عمان نقش زیادی در زمینه سازی برای انجام مذاکره بین ایالات متحده و ایران، در مورد توافق هسته ای داشت. در واقع، عمان یکی از دولتهای عربی خلیج فارس است که با هر دو کشور رابطه نزدیک و خوبی دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف سلطان عمان میانجیگری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار به همراه خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس  متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

وی  تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا درباره رفح و تجاوز زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به آن گفت: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان  کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار(حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.

طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربیواکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل