Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:13:05 GMT

اعدام سه عالم دینی سرشناس سعودی پس از ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۸۹۵۹

اعدام سه عالم دینی سرشناس سعودی پس از ماه رمضان

تهران – ایرنا – پایگاه خبری «میدل ایست آی» روز سه شنبه اعلام کرد که مقامهای سعودی پس از ماه مبارک رمضان حکم اعدام سه تن از علمای دینی این کشور را اجرا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی، مقامهای سعودی شیخ سلمان العوده از روحانیون سرشناس سعودی، عوض القرنی مبلغ دینی و علی العمری مجری مشهور این کشور را اعدام خواهندکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای امنیتی عربستان سپتامبر ( شهریور) 2017 العوده را به همراه 10 تن دیگر به اتهام تشکیل هسته های ضد امنیتی دستگیر و روانه زندان کردند.
دو منبع سعودی به شرط اینکه نامش فاش نشود به پایگاه خبری میدل ایست آی گفتند که اعدام این سه تن که در حال حاضر منتظر محاکمه در دادگاه ویژه جنایی ریاض هستند پس از صدور حکم انجام خواهد شد.
این منابع افزودند که با به وجود آمدن تنش ها در منطقه خلیج فارس مقامهای سعودی فرصت را برای انجام اعدام چهره های سرشناس مناسب دیدند.
دادستان سعودی 37 اتهام به العوده تفهیم کرده که مهمترین آن فساد فی الارض و ارتباط با گروه اخوان المسلمین در داخل و خارج کشور به شمار می رود. بخش عمده ای از اتهامات وی امنیتی اعلام شده است.
العوده معاون دبیرکل اتحادیه بین المللی جهان اسلام بود، نهادی که طی سال های گذشته از سوی عربستان به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی شده است. دبیرکلی این نهاد را یوسف القرضاوی بر عهده دارد که بعد از سقوط دولت محمد مرسی رییس جمهوری مصر در دوحه قطر ساکن شده است.
سپتامبر سال 2017 میلادی و فقط چند ماه بعد از انتصاب بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.
شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان سلمان العوده اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • توضیح قوه قضاییه درباره صدور حکم اعدام محمود مهرابی | او چه کرده؟
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • لبه تیغ
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل