Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@05:28:06 GMT

ابهام در برگزاری سوپرجام فصل آینده!

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۹۳۸۶

ابهام در برگزاری سوپرجام فصل آینده!

اهالی فوتبال و بخصوص هواداران استقلال بی‌صبرانه در انتظار رای دادگاه CAS هستند، زیرا اگر رای دادگاه عالی ورزش به سود استقلال باشد در آنصورت جام قهرمانی سوپرجام که فصل گذشته به پرسپولیس داده شد از این باشگاه گرفته می‌شود و سازمان لیگ موظف به برگزاری دربی پایتخت در قالب سوپرجام فصل گذشته می‌شود! اگر این اتفاق رخ بدهد در آنصورت احتمال دارد در اواخر خرداد یا اوایل تیرماه شاهد یک دربی هیجان‌انگیز بین دو تیم پرهوادار فوتبال ایران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و شانس قهرمانی این تیم در جام حذفی تکلیف بازی سوپرجام برای فصل آینده مشخص نیست. ظاهرا در آئین‌نامه مسابقات فوتبال ایران در این مورد مطلبی بیان نشده و مشخص نیست اگر قهرمان لیگ برتر و جام حذفی یک تیم باشد در آنصورت سوپرجام بین کدام دو تیم برگزار می‌شود. در کشور‌های مختلف این اتفاق رخ می‌دهد و هر کدام به یک شیوه سوپرجام را برگزار می‌کنند. مثلا در اسپانیا و ایتالیا در صورتی که قهرمان لیگ و حذفی یک تیم باشد سوپرجام بین تیم قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان حذفی برگزار می‌شود.

از سویی دیگر ظاهرا مسئولان فوتبال اسپانیا پیش از این طرحی را پیشنهاد کرده بودند که سوپرجام به صورت تورنمنتی چهارجانبه و با حضور دو تیم اول لالیگا و دو فینالیست جام حذفی برگزار شود.

به هر حال مسئولان فوتبال اروپا در کشور‌های مختلف به دنبال برگزاری سوپرجام هستند تا هم هواداران از دیدن یک مسابقه حساس و زیبا لذت ببرند و هم درآمدزایی برای فوتبال انجام شود، اما در حال حاضر شرایط فوتبال ایران به حدی بغرنج شده که برگزاری یک مسابقه حساس دیگر کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسد! فقط کافی است اتفاقات بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را به یاد بیاورید. صحنه‌هایی زشت که در ذهن همه اهالی فوتبال‌مان حک شده است. کاش بدانیم که فوتبال میدان جنگ نیست، ورزشی بین المللی است برای رقابتی حساس و هیجان انگیز برای ایجاد دوستی بیشتر در کشور نه میدان جنگ‌های قومیتی بی‌معنا.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوپرجام جام حذفی تیم فوتبال پرسپولیس قهرمانی پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

منوتی سفر خود را در دوران مربی‌گری با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند.

او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد، کاملا به لطف منوتی.

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار امروز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • مجازات ورزشی بارسا اگر نایب قهرمان نشود
  • پرسپولیس قهرمان نشود سرمربی چه کسی است؟ | تصمیم مدیران باشگاه مشخص شد
  • اسپورتینگ قهرمان جدید فوتبال پرتغال
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان